Sunday, February 28, 2010

Hasil Pertama Sayur Di Laman Rumah



Inilah hasil pertama sayur di laman rumah yang mama duduk ni... alhamdulillah walaupun tanah cuma sekangkang kera (memang betul2 sekangkang kera ye.. maybe kangkangan kera lagi besar kot..hiks) tapi alhamdulillah dapatlah buat sekali goreng me.. banyak kali tak leh kot.. tak cukup... sayur sawi ni biasalah atok Aqilah yang tanam kat depan rumah tu.. pagi ni petik.. kebetulan mama nak goreng mee kering... pagi tadi sayur sawi tidak dibeli ye.. petik depan rumah sajork... bebas dari bahan kimia... dan sebarang racun serangga yang berbahaya... daunnya tak besar mana la.. tak de la macam jual kat kedai tu... kan....

4 comments:

rynas said...

best best dpt makan sayur hasil tanam sendirik. Puas hati..makan pun sedap jer kan.

alia said...

sayur fresh lagi berkualiti...

ibu 2AZ said...

fresh tgk sawi tuh...

Delima said...

syabas la kat mak akak pasal dia yg tanam sayur tu kan? akak tukang petik dan makan je kan? wakakakaka..

saya ada gak berkebun kat blakang rumah dgn depan rumah..tp mkn tahun gak la kalo nk merasa hasilnya... wekekekeke