Tuesday, February 09, 2010

~ Kemas-Kemas Almari Aqilah ~

Rupanya dah terlalu banyak dress, t-shirt, blouse, skirt, jeans Aqilah yang dah tak padan... huhuhu nampak sangat mama Aqilah pemalas kemas almari Aqilah kan... sebelum ni mama sebenarnya jarang kasi baju2 Aqilah kat orang... tak tahu la kenapa sebab tak tahu nak bagi kat sapa pun ye... rasa segan pun ye... rasa macam tak patut pun ye... nak kasi baju Aqilah yang dah terpakai kat orang... so dalam hati... simpan jekla mana tahu ada rezeki dalam waktu terdekat Aqilah dapat adik... sarungkan ajelah kat adik Aqilah... (doakan ye semua semoga ada rezeki mama untuk mendapatkan adik untuk Aqilah tahun nih....)


Ini semua pakaian Aqilah yang dah tak muat... ada yang baru pakai sekali dua je... ada yang belum sempat pakai langsung... mama pun dah lupa dok tergantung dalam almari Aqilah...


Rasanya ada dalam 30-40 lai kot... mama pun tak kira... mana yang memang dah tak muat.. mama masukkan dalam storage... nantila kot ada sesapa yang nak bolehla kasi... try tanya orang kampung kot ada yang nak... kawan-kawan mama.. mama segan sebenarnya nak bagi...manalah tahu depa pakai baju branded-branded seme... baju Aqilah mana yang mama berkenan mama beli.. brand tu... mama tak kisah... cuma klu dress tuk raya tu... memang mama selalu beli yang ada branded sikitla... yerla sekali setahun kan.. nak gak tengok anak bergaya dengan dres mahal sikit... tapi tuh la bebudak ni cepat membesar pakai sekali dua je dah tak muat.. memang rasa membazir.. tapi apapun... puashati dapat tengok anak pakai baju cantik...


10 comments:

mummy_ayu said...

samala kite nie..kalu sekali kemas tu..baru perasan, banyak rupanya baju yg dah tak muat...

zi said...

bagi kat saya jerla kak cantik lagi tu ;)

Shida said...

kak,shida pun bagi kat org yg susah..kat teganu ni ramai jgak mereka2 yg memerlukan..nk bagi kat kwn2 segan..
baju anak2 shida pun bukannyer branded2..
tu bagi kat org kampg utk diaorg wat basahan..lagi pun baju2 yg kita bagi elok2 lagi..

hatiberbunga said...

ada je ramai kengkawan akak yg sudi menadah tangan, menerima baju2 lama aqilah yg cantik2 tu.. antaranya, saya lah! hehe..

Diarihatiku1976 said...

simpan beri akak ko.. ataupun ko jual lelong kat butik ko... ada satu blog aku jumpa jual baju terpakai gak... tapi sayang plak ekk... kot ada memori baju tu ker kan...

ASMAH ANIZAN said...

derma laa kak.. kat opis saya selalu wat program masuk pedalaman. masa tu laa kami serah baju2 terpakai kat org kg...

Angah said...

rasanya boleh sedekahkan kat mana2 rumah kebajikan kan..

Amin...semoga impian dan doa untuk bagi adik pada Aqilah akan dimakbulkan Allah. Nnt sebaya lagi anak kita hehe

antalya said...

kak, nape tak simpan je baju2 tu utk bakal adik2 aqilah?

Miss Moon said...

mana yg elok n sayang nak kasik ley wat clearance sales ...hasil jualan ley wat beli baju baru yg lain plops

puteri said...

Bg saye je la kak. Rugi jek simpan. Dapat pahala hehe