Saturday, March 20, 2010

Mama Gemok - Aqilah & Meow Pink



Tempat : Rumah
Masa : 3.00 petang

Aqilah : Mama... Jom naik atas... Qilah ngantuk aar mama.. Qilah nak tido... (Sangat gudgirl ye puan-puan dan tuan-tuan)
Mama: Ya ke... Qilah dah tak nak tengok kartun dah ke?
Aqilah : Qilah nak tengok Upin Ipin mama.. tapi dah habis.. Qilah nak tengok kat atas...
Mama : Okey...okey... (Sambil bangun nak naik atas)
Aqilah : Mama... mama.. Qilah tak nak jalan diri (sendiri)... Qilah nak dukung arr mama....
Mama : Eh.. Qilah kan dah besar.. tak lama nak sekolah tadika.. kena jalan sendiri la...
Aqilah : Aqilah nak dukung ngan mama.. mama dukung aar Aqilah mama... sian Aqilah mama... (huhuhuh.. sangat berhemah cara dia memerintah occay... sekarang dia suka bahasakan diri dia dengan panggilan nama penuh.. AQILAH....huhuhu...)
Mama : Okey..okey... Qilah pegang meow qilah... okey...
Aqilah : Okey mama... (Mama pun dukung.... anak sorang leh la layan memacam kan..hiks)
Aqilah : Mama.... mama ni beratlaa.... mama ni gemok...!!!
Mama : ??????????????? Sapa yang dukung sapa sebenarnya nih?????

Hahahaha... sangat confuse occay.....
Time ni dah selamat tido dah pun anak dara mama sorang tuh... lega sikit.... Tido peluk meow adalah wajib.... kalau tak.. memang tak boleh lena... hahahaha...
(Gambar adalah seperti di atas....)

3 comments:

una said...

kelako la aqilah ni,dia ckp cpt yer ritu? anak sya NUR sebaya dia tpi lahir bln 12,tpi ckp lmbt baru nk mula skit2. kak,umah akk dr KOta Warisan jauh x? umah sy kt KW, akhir thun dpn blik dok umah tu balik..

una said...

kelako la aqilah ni. petah dia ckp yer. anak sy lmbt ckpla,bru nk mula 1,2 perkataan..
jauh x Kota Warisan dr Umah akk.sy dok KW,tpi skang ikut asben posting,dlm thun dpn bru blik KW

rynas said...

so sweetlah AQilah....