Monday, May 03, 2010

Balik Kampung Yang Kurang Menyeronokkan...

Kali ni balik kg... memang kurang menyeronokkan..
Tak tahu kenapa.. Aqilah meragam sangat-sangat....
Malam pertama tido sana... lagilah... 3 kali terjaga dari tidur...
Dan menangis tak tahu punca... jenuh mama dan papa memujuk...
Siap baca macam-macam... memang betul-betul risau...
Last.. bawak tilam tidur kat hall je...
Tapi cuaca memang sangat panas membahang di kampung...
Malam kedua Aqilah tidur lena sampai jam 3 pagi je...
Pastu menangis.. tapi menangis tak macam mlm sebelumnya...
Kali ni menangis serba tak kena... buat susu.. dia kata susu tak sedap...
3 kali bancuh susu.. dia boleh kata susu tak best... tak sedap...
Tak tahu kenapa... meragam sampai ke subuh...
Tak tahulah sebab apa... samada cuaca terlalu panas...
menyebabkan Aqilah tak selesa badan... atau sebab lain.. wallahualam...
Tapi cuaca kat sana memang membahang.. sebelum ni panas jugak...
Tapi balik kali ni..cuaca sangat-sangat panas...
Mungkin kat sini Aqilah tidur memang ekon siang malam...
So bila balik cuaca terlalu panas... dia meragam.. wallahualam....

4 comments:

alfa juliet said...

memang kalau budak bese aircond dia akan mengamuk bila panas

imz said...

biasala berubah tempat..mmg mcm tu...cuma kena beringat je kt tempat yg jarang g..

Oyis said...

rasanya sb panas tu kak. aisyah masa kitairg balik msia hari tu, mcm2 peel baru yg memenatkan parents dia tu dia buat. skali balik UK, dia terus jd budak baik... rasanya mmg sbb panas budak2 jd buat perangai sket la... huhu

rynas said...

ahhh..budak2 mmg gitu. kalau panas malam tak leh tido mulalah menangis pastu nak yg bukan2..
anak2 saya dua2 gitu balik kampung suka nau nnagis malam. tapi skang dah ok dah..