Thursday, September 02, 2010

Makan Di Pucuk Pakis...

Hari Selasa lepas kan penat ya amat.. sebab berjalan dari pagi sampai ke petang... minta ampunla ye bang nak masak... dah melepek cam kain lembap dah nih... tak larat... Pegilah bang book memana tempat makan... janji boleh makan aje.. tak perlu masak... gegegege... Dah papa tengok mama dah cenggini... tak sampai hati dah dia nak cakap banyak... terus gi booking meja kat sini...

Act kedai ni baru je bukak dari kedai-kedai lain... ramai yang kata... makanannya sedap.. sebab dia tak fokus banyak menu.. cuma ada menu-menu tertentu je... Pukul 7.15 kitorang dah terpacak kat kedai ni... hahahaha... lapar weh.. dahaga weh... adoihai...
Nak layan budak ni pun dah tak de daya dah.. tenaga dah tinggal 5% jek dah... 5% tu pun tinggalkan sebab nak makan... hahahaha.. nak makan guna tenaga gak weeeh... gegegege... Dah siap pesan kat Aqilah.. mama nak makan jangan kaco ye... nanti uncle kedai tu tangkap Aqilah bawak balik umah dia... terus Aqilah jadi kecut... tapi tak larat pulak nak jawab soklan-soklan dari dia...
Aqilah : Mama.. naper uncle tu nak tangkap Aqilah???
Mama : Klu Aqilah dok dendiam dia tak tangkap....
Aqilah : Mama.. dia nak bawak Aqilah balik rumah dia mama..?? Rumah dia kat maner mama???
Mama : Tak tahu.. umah dia atas puncak bukit..
Aqilah : Atas bukit mama...?? Ada raksasa mama atas bukit tu.. tak per Aqilah kuat mama... nanti Ultraman pukul raksasa tu mama.. bla..bla.. bla.. bla...
Dah tak larat nak layan sebab tenaga dah tinggal 5% je... papa sila layan anak dara papa ni ye... terima kasih...
Udang masak masam manis...



Kailan Ikan Masin.


Ketam Goreng Butter...

Siakap Masak Stim... ceeedappp...


Tom Yam... Kureeeng cedaaap...

Telur Dadar...


Sirap ngan Sirap Bandung Pakis... ada 2 lagi air... tak sempat nak snap.. sebab dah lapor benor... Apapun... dari 5 bintang.. mama kasi 3 1/2 gegegege.. sebab kebanyakan lauk2nya pedas n terasa manis sikit... sesekali nak makan pedas bolehla ke sini... Semua sekali harga RM75.00... Tapi makan puasla...











2 comments:

Zura said...

sedapnye tgk lauk2 tue...sedaplah klau pedas..

RaFFLeSiA MeRaH said...

mak x ikut korg ker???