Thursday, October 21, 2010

Alahai Anak Mama....


Anak dara ni pukul 9 malam dah tidur.. sekarang Aqilah dah tak berapa nak tidur siang... so malam cepat ajelah dia lena.. kadang-kadang rasa macam belum puas layan anak.. yerlah kita sampai rumah pun dah hampir jam 6 petang... manalah cukup masa 3 jam nak layan anak... Aduhai... ini yang rasa tak sabar nak mintak tukar ke Putrajaya ni... sekurang2nya... sampai awal sikit kat rumah... tapi yerlah... itulah yang harga yang perlu dibayar pada ibu-ibu yang bekerja... ini yang buat nak benti keje ni.. hahahah tetiba je kan.... Memang 5 hari bekerja tu .. masa begitu cemburu pada kita.. baru je nak layan anak... anak dah ngantuk... alahai sayang.. betapa rasa bersalahnya diri ini... tapi itulah... maafkan mama nak... mama terpaksa bekerja untuk mencari rezeki... klu rezeki kita berlebih-lebih.. dah tentu mama berhenti kerja... satu minit pun mama takkan tinggalkan anak mama... tapi keadaan tak mengizinkan... apapun.. mama buat yang terbaik untuk anak mama.. insyaallah.... 

Kadang-kadang tengah-tengah main.. tertidur... sian sangat... tengah nak kaler-kaler buku... alahai.. mama... Aqilah nak susu mama.. ha.. tu ngantuk dah tuh... tak kasi karang... confirmla dia jerit kan.. mata dia dah ngantuk sangat.... alahai anak mama... las-last tertidur lah dengan mainan.. dengan pensil colour.. dengan buku.. dengan macam-macamlah mainan dia... alahai anak mama....



4 comments:

notti netti said...

sama la kita, bezanya i balik rumah, anak xde (kat kampung).....uwaaaaaaaaaaaa sedeyyyyyyyyyyy nyeeeeeeeeee

Rizziela said...

samalah dengan saya...x sempat nak main dengan anak..dia dah tido..rindu plak nak gomol2 dengan dia

norihan said...

nasib baik anak saya tido lewat,kalau tak samalah dengan mamakan..tapai mama punya tempat keja jauh ngan rumah tu yang susah...

SUZIE APAI said...

klu dh keje mmg masa tuk diorg sgt sedikit..jadi, hargaila setiap ms bersama mereka