Monday, June 06, 2011

Aqilah Demam...

Jubah dan tudung Atok belikan dari Mekah

Petang Khamis lepas... sms Nursery tanya..Aqilah demam ke..? sebab pagi tu badan dia dah dedar-dedar... Budak nursery tu kata...ha'ah Aqilah demam... laju-laju mintak balik awal nak bawak Aqilah g klinik... G klinik tu pun sekadar standby je ubat tuh..Aqilah kan susah makan ubat.. mama ngan papa dah malas nak paksa2... tapi sebelum ni.. demam dia ...takat 2-3 hari je..walu tak makan ubat...ok je... baik sendiri..lepas kita lap2 badan dia ngan tuala basah kan... so hari jumaat mama cuti la...takut Aqilah demam...tapi badan dia dedar2 pagi tu je...kul 10 membawa ke ptang ok je...elok je badan dia.. alhamdulillah... mlm pun tak demam... alih-alih hari sabtu sebab dah mama rasa ok... mama pun mandikan Aqilah siap cuci2 rambut semua... lepas mandi tuh... dia kata dia sejuk... nak susu...habis susu..dia terus lena... okla... bangun tido tu..badan dah dedar2 balik... malm tu..memang demam la..suhu badan dia panas sampai 39.2... dia tido je mlm tuh....memang panas badan dia... nak bagi ubat memang tak nak langsung la...sebab dia tido je... sampai ke pagi... suhu badan dia pun ok..menurun...n dalam kul 10..oklah... dah tak panas... dah malam tadi start panas balik..tapi suhu just 38.4 gitu la.. kurang panas sikit berbanding mlm kelmarin tuh... mama ingat.. siang ni dia ok... rupanya...demam jugak... nasib papa cuti... tapi mama ni jasad je ada kat ofis ni..jiwa dan raga semua dok kat umah sana nun..mengenangkan Aqilah... Naufal pun cam selsema n batuk2 cam bunyi kahak dah sesikit... aduhai anak-anak mama... kesiannya mama pada anak2 mama... cepat baik ye anak-anak mama... mama sangat2 risaukan kalian berdua....

Kalau esok atau lusa Aqilah msih demam.. mama ingat nak bawak ke hospital serdang lah agaknya... risau jugak takut demam virus ke apa ke kan..mana kita nak tahu... tapi kata doktor...kalau demam berserta dengan selsema dan batuk..itu confirm bukan denggi... hish minta dijauhkanla segala penyakit2 cam tu... tapi memang Aqilah ada batuk n selsema dalam minggu lepas... Harap2 mlam ni ngan esok...Aqilah beransur baik...risau sesangat nih... kat ofis ni..nak senyum pun rasa malas.. dan tak de mood....

6 comments:

yantz-yeem said...

ayunya aqilah pakai tudung...musim la kak...dini pun demam on off gaks...

nurul said...

akk.. kalu 39 ke atas suhu dia akk masukkan ubat punggung kt dia.. insyaAllah suhu dia akan turun dlm masa stgh jam.. bahaya kak.. 39 keatas ada potensi bole tarik sawan akk..

ceera said...

susah hati kalau anak demam kan kak.

Recipes Mama Mia said...

comelnya pakai tudung, anak i susah sgt nak pakai tudung.. apa rahsianya?

Recipes Mama Mia said...

comelnya anak u pakai tudung... apa rahsia nak bagi anak pakai tudung...anak i puas bertengkar baru nak pakai..

edrina said...

uish 39.2 tu kira tinggi tu kak.. akak mintak ubat masuk ikut bontot lah..