Thursday, December 01, 2011

Alahai Aqilah Najla...

Hari ni saya adalah terlambat...
Segala-galanya terlambat...
Selalu bangun jam 5.45 pagi...
Tapi pagi ni saya terbangun jam 6.25 pagi..
Haruslah terkocoh2... itu ini begitu begini...
Dalam pukul 6.35 nak turun bawah...
Lepas cium anak-anak semua... tetiba dengar aqilah jerit...
"Mama... mama... kenapa mama tak salam ngan anak2 mama nih dulu sebelum pegi kerja???"
Alahai... Aqilah Najla.. betapa sudah besarnya kamu nak...
Actually saya tak sedar yang Aqilah dah bangun...
Selalu memang kalau keluar rumah bila dia dah bangun pepagi...
Selalu memang salam cium pipi kiri kanan dahi anak-anak semua...
Tapi pagi tadi dengan saya dah lewat...dengan saya terlambat..
(hahaha bukankah sama maknanya dua ayat itu???) 
saya tak perasan dia dah bangun...
Sempat dia cakap macam tuh....
Alahai Aqilah Najla...

Dua orang nyawa mama.... :)

3 comments:

nordee said...

benda yang baik diajar selalu pada anak akan ditunjukkan semula pada kita...sekejap je...tak yah tunggu lama pun..

gee ryder said...

kak, meja ikea aqeel tu tak ingatla beli berapa hehe..tengok katalog la kak. tak pun online.

Oyis said...

sejuk hati ibu mengandungkan dgr anak suh salam n cium ek kak puteri. dah terlambat pon, sanggup la gostan lg, cair dibuatnya hehe