Wednesday, August 29, 2012

Komen Yang Berhemah



Komen ni saya terima dari Yus rentetan entry pasal anak saya makan dulu baru bayar...Hik hik hik... tapi saya ok jek terima komen ni.. sebab cara dia berikan komen dengan cukup berhemah..Saya bukan seorang yang suka melenting bila orang komen kat blog saya...Saya suka jer orang beri pendapat... dan komen... 

Tapi  betul jugak apa kata Yus ni... anak-anak memang kita kena treat dari kecikkan...takut jugak dah besar nanti... dia buat cam tu kan.. mcam tak de adab plak nantikan...Insyaallah saya cuba ajar anak-anak supaya jangan makan dulu barang sebelum dibayar..Tapi sebenarnya anak-anak saya tak de lah tiap kali beli barang tiap kali tu jugak bukak dan makan sebelum bayar... ada masa diorang ok je... tapi biasalah bebudak ada masa dia dengar kata..ada masa tak dengar kata.. dah nama pun bebudakkan...tapi betul kata yus.. perlu di disiplinkan sedari kecil...

Insyaallah saya cuba.. TQ yus bagi komen.... ayat kat komen pun kita boleh tahu/baca tinggi atau rendahnya budibahasa dan peribadi seseorang kan...? 



3 comments:

~ yus ~ said...

alamak! Tak sangka akak higlightkan komen yus tu. Takut juga akak terasa masa nak beri komen tu, tapi yus ikhlas nak beri pendapat. Alhamdulillah, akak terima komen yus dengan baik....

budak-budak memang macam tu kan kak, kita yang kena pandai tackle mereka supaya mereka tak teruskan mana yang kurang elok tu. Yus pun masih banyak belajar, seorang ibu yang kurang sabar juga yus ni, tapi yus beruntung, suami lebih penyabar bab2 anak ni, selalu dia yang banyak menasihatkan....

Sesungguhnya yang baik tu datang dari Allah, yang buruk tentunya dari kelemahan kita sendiri...

:|: TinTa Kibod :|: said...

salam semua..

anak ~yus~ umur berapa yer? memang dari kecik dah ajar ke eh..

sbb anak saya mcm ank kak puteri gak..lbh lagi air vitagen mmg tak sabar..cranky semacam...xdapat melalak..yelah kecik lagi tak faham hatta kita larang 1000 bahasa pun..

tapi sekarang umur dah 3++ tahun, bila dia dah faham sikit2...mengikut juga dia...ada jugalah kdg2 melalak...tapi bila cakap elok2..."bayar dulu, nanti kakak (tunjuk cashier) tu marah tak bayar"... diam la juga...

betullah..kene ajar dari kecik kan huhu :)

pizet said...

nama budak2 kan...salah silap biar sentiasa kita betulkan jangan dibiarkan...kalau x buat silap bukan budak2 namanya...makin membesar moga makin cerdik dan belajar