Wednesday, August 08, 2012

Tadarus & Khatam Al-Quran


Alhamdulillah semalam selesai sudah majlis khatam al-quran di ofis saya...
Dan alhamdulillah jugak kerana setiap tahun saya cuba menyertainya.... jangan tidak...
Cuba mendapatkan keberkatan ramadhan tahun ini tidak sepenuhnya tapi sedikit keberkatan...
Kalau boleh.. saya nak ramadhan saya terisi.. tidaklah orang kata....
Puasa sekadar puasa.... bila dah berpuasa seminggu... kita dah mula memikirkan persiapan raya..
Tapi pernah ke kita tanya diri kita... apa yang kita isi untuk Ramadhan kita kali ni...
Adakah cuma puasa semata-mata...? Adakah cuma ingin memikirkan menu untuk berbuka sahaja?
Adakah kita cuma ingin memikirkan persiapan raya untuk diri kita dan anak-anak sahaja?
Tanpa memikirkan.. apa yang kita isi untuk Ramadhan kita kali ini....
Sama-sama kita renungkan...

Note : Mungkin umur dah semakin meningkat... dan saya selalu memikirkan... apa yang kita buat untuk bekalan di sana nanti... Ramadhan kali ini saya cuba lebih menginsafkan diri... mengutip peluang yang ada... :)




3 comments:

Qashmere said...

Alhamdullilah..

Semoga berkat amalan mulia ni, bertambah lah rahmat dan rezeki dari Allah...

Tahniah!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Puteri Satu said...

mummy akmar : sama-sama kita doa...