Monday, October 01, 2012

Hari Minggu Kami :)

Semalam hari Ahad kan.... Selalu hari Ahad klu tak kemana-mana kitorang memang lepak kat rumah jekla... Tapi kadang2 memang saje bawak budak2 keluar... klu tak g Tesco.. g Giant... kalau tak bawakla memana.. janji keluar rumah... pempaham jekla kalau dah duduk kat rumah ni... mak bapak jadi tarzan.. anak-anak sedang membesar.. orang kata memang tengah menakal tak nak dengar cakap kan... si adik tu... alahai... apa kakak buat.. itu lah dia nak buat... last2 berebut... klu dah berebut.. mesti lah ada menang dan kalah kan.. klu yang menang ... selamatlah..yang kalah tu..confirm meraung cam kena cubit... ada masa kakak menang.. ada masa adik menang... 

Si adik tu pun satu kadang2 dia macam sengaja nak usik si kakak tuh... apa yang kakak tu tengah main.. dia rampas bawak lari.. haish... lari tu bukan perlahan punya lari.. lari pecut 100 meter tuh.. hahhaha... kita risau dia jatuh terhantuk ke apa kan.. tapi dia bukan peduli pun kat badan dia... hazaaab kadang2 tengok.. tapi itulah budak lelaki kan.. lasak dia memang luar biasa.... saya memang tabik spring kat sesapa yang ada anak lelaki ni... sebab diorang melasak... mengucap jekla bebanyak..hik hik.... Si kakak Aqilah.. boleh cakap gini... Aqilah : Mama.. .boleh tak kita tak nak adik lelaki... kita nak adik pompuan... Mama : Eh kenapa pulak.. Naufal kan adik kakak Aqilah.... Aqilah : Tak naklah mama.. Naufal seorang adik yang nakal.. selalu rampas barang kakak... kita tak suka adik lelaki mcm Naufal.. (Boleh dia kata gitu....) Si Naufal terkelip2 jekla pandang kakak dia kata gitu kat dia..hahahaha... Mama : Eh Naufal kan kecik lagi...dia tak paham lagi... nanti dia dah besar nanti dia sayang kakak dia.. dan dia tak de dah nakal cam ni... Aqilah... Aqilah... kalian berdua adik beradik.. mama doa dah besar sikit nanti.. kalian akan menyayangi satu sama lain ye nak....


Kat rumah gitula... ada jekla budak-budak ni menakal... semalam pkl 11 saya dah tidokan si adik.. si kakak mengamok-ngamok tak nak tengok tv kat bawah.. nak ikut adik naik atas tido kat bilik... si kakak memang tak boleh ikut si adik klu naktidokan adik.. sebb bila dua-dua kat bilik.. memang tak jadilah si adik nak tido... dok menakal lompat-lompat kat katil.. terjun-terjun tiruk dari katil ke bawah (bawah ada tilamlah...) so saya larang si kakak ikut naik atas.. so meraung cam apalah si kakak... saya biarkan aje.. bila adik dah tido baru pegi pujuk si kakak... bawak dia naik atas... terus tido jugak... dua-dua tido.... bangun dah Zohor dua beradik tuh... terus siap-siap ajak g Tesco makan nasi hayam kat Tesco... nasi ayam dia memang besshhh.. saya suka.. dahla murah... sedap lak tuh... hik hik hik....

Si Naufal baru bangun tido....

si kakak Aqilah pun baru bangun tido...

Hahaha. . gambar entry tadi... belasah jekla....

nasi Ayam + mushrom = beshh... si adik nasi ayam biasa.. memang satu set tu tinggal 2 suap jek... dia belasah betul2.. tapi si adik memang tak boleh kurang dengan nasi.. dia memang perut orang kg... satu hari klu tak makan nasi.. memang mengamuklah.... hik hik...

si kakak... tak dapat nasi tak per... janji dapat mee sizling ni.. pun besh jugak kat Tesco Nilai ni... shedapp....

Ni papa p unya... nasi goreng sizling ke apa ntah... mama tak suka.. tak shedap...hik hik,,,
Lepas makan perabih duit kat tempat mainan tuh... bukan selalu pun budak2 ni kitorang bawak...
Jarang..jarang... semalam tak de aktiviti lehlah layan...

1 comment:

Diyana said...

saya baru berjinak dengan blog... sila datang ke blog saya... tq

http://diyrahman.blogspot.com/