Friday, May 03, 2013

Ikan Bawal Masak Asam Pedas


Hari tu teringin sebab dah lama sangat tak masak asam pedas...
Kebetulan ada sekor ikan bawal besar dalam peti ais.. 
Selalu gorengkan untuk anak-anak.. sebab anak-anak memang peberet diorang ikan bawal goreng kunyit... 
Tak perla anak-anak disebabkan ikan bawal tu dah lama benor menginap dalam freezer bawah tuh...
Biar mama korbankan jekla ye... korang nak makan..nanti mama g beli lain ok....
Gigihla memasak saya... saya selalu fail bab kemasaman asam pedas... tak reti nak perah asam jawa tu banyak mana.... selalu termasamla.. terkurang masamla... gggrrr... geram..geram...
Akhirnya... jadi gakla... 


Sebenarnya 2 hari berturut-turut saya masak asam pedas..
Sebab sedap.. wee weeee.....


1 comment:

suzie said...

cuba ko masak guna ikan bawal emas pasti terangkat! takpun ikan salmon merah tu..aku dh cuba sbb tu aku rekomenkan