Monday, January 04, 2016

HARI PERTAMA PERSEKOLAHAN

Tahun ni hari pertama persekolahan... saya tak bercuti pun...
Kerana memikirkan terlalu banyak cuti yg perlu dihabiskan untuk hari kedua, ketiga, keempat dan ke lima persekolahan... 
Seperti tahun-tahun lepas jugak...
Aqilah tak de masalah untuk ke sekolah bila hari pertama persekolahan...
Sebab mungkin dia dah bosan bercuti terlalu lama... 
Pagi2.. pkl 6.30... saya cuma kejutkan panggil nama dia...
Dia dah melompat bangun... hahahaha.. katanya nak sampai paling awal ke sekolah...
Katanyalah.... tapi tetap sampai ke sekolah pukul 7.20 pagi jugak... jem teruk kan...
Biasalah awal2 mcm ni semua parent yang hantar anak Tahun 1 ramai kan....

Saya lepaskan Aqilah biar dia cari barisan kelas dia sendiri....
Saya perhatikan dari jauh... dia bertanya dengan cikgu....
Saya tahu Aqilah jenis behave... tak mcm adik (Naufal).. pemalu.. kalah anak dara...
hahaha.... 
Saya perhatikan cikgu suruh dia ke barisan belakang... Tahun 3 di barisan belakang...
1st day semua cikgu2 pun kelam kabutkan... so barisan kelas untuk Tahun 3...
Belum ada barisan.... saya pun terus dapatkan Aqilah... dan tanya cikgu....
Mana kelas Aqilah.. masa tu jugak.. cikgu terus aturkan murid Tahun 3....
Alhamdulillah.. tak sampai 10 minit.. diorang dah berada di barisan kelas masing-masing...
Saya pun tak tunggu lama... say goodby kat Aqilah.. dan terus belah.... 

Tengahari saya lari sekejap untuk pick up Aqilah balik rumah.... 
Memandangkan minggu ni kelas KAFA belum bermula....
On the way.. rupanya pendaftaran hari ini... ooh terlepas sudah..
Harap esok boleh daftar lagi... katanya start tahun ni KAFA 4 hari seminggu...
Isnin hingga Khamis.. Jumaat sahaja yang tak de kelas KAFA...
Agak memenatkan jugak sepanjang minggu ada kelas KAFA...
Tahun lepas kelas KAFA Isnin, Selasa dan Khamis sahaja...
Harap Aqilah boleh....

Yang risau Naufal yang akan masuk tadika lusa... 
Nanti saya cerita lain pasal Naufal....

Semoga anak2 dpt belajar dengan baik...
Lebih berdikari.... lebih kuat...
Lebih fokus....



3 comments:

Unknown said...

hehhehe..pandai aqilah..berani...kita yg mak2 ni terlebih excited anak sekolah kan kak..heheh..naufal brp thn da kak?

Salina@IbuAqil said...

In shaa Allah!!
Aqilah u cant do it..
Naufal mcm aqil ler sis..
Malu2 meow meow.. ;)

Aisyah Ghazi said...

Goodluck Aqilah di alam persekolahan. Belajar elok2, dan jadi anak yg solehah ye. hehe. Anyway, free2 jemput ke blog saya untuk info2 kekal fit and slim.

>>>Tips Slim & Fit Semula Jadi!<<<