Wednesday, June 01, 2016

ANAK DEMAM


Baru start cuti sekolah.. oh belum start cuti sekolah lagi anak-anak saya start tak sihat dah.. demam... mula dengan si kakak... Rabu minggu last sekolah dah mc dua hari demam... padahal exam sekolah agama baru start dua hari...  nak buat macamana.. redha ajelah.. sebab bangun pun tak kuat... klu aktif saya paksa jugak dia ke sekolah.. tapi tengok keadaan dia saya pun tak sampai hati nak paksa... so inform jugaklah kat ustazah minta dia exam kemudian... alhamdulillah ustazah memahami...  mlm jumaat tu mata pulak bengkak.. kesan ubat ke saya pun tak pasati sebab si kakak ni memang dari kecik ada problem elergic sikit (boleh refer entry lama masa Aqilah umur 3 tahun pasal gegata)...  dan mlm tu jugaklah si Naufal bangun pkl 2 pagi menangis sakit telinga.. allahuakbar... dugaan berganda... saya dengan husband bergegas ke klinik pukul 3 pagi... aduhai la.... Alhamdulillah esoknya ok.. tapi petang nya badan si adik dah mula panas... si adik klu demam memang satu masalah besar bagi kami sebab dia memang susah sangat nak makan ubat.... huwaaa... memang meraunglah mak bapak ko kat situ nak paksa anak teruna sorang ni makan ubat.... huhuhu...

Sabtu Ahad ok.. mlm isnin dah start panas badan balik... panas sampai tak bukak mata... pagi isnin saya terpaksa EL... memandangkan Adik memang agak serius demamnya.. tak aktif susu tak nak minum semua... ni stok demam yg tido memejam tak bukak2 mata tu... hadoila.... saya rasa nak menangis bila husband call tanya... tangahari bergegas bawak ke klinik sebab muntah dan hidung berdarah.. maybe panas dalam agaknye... dpat ubat banyaakkkkk.... biasalah tonsil,, hmm... pejam celik jeklah saya laki bini pandang ubat tu memikirkan camana jap g nak bagi nih.... berdoa jekla masing2 dalam hati semoga tuhan lembutkan hati anak teruna saya ni utk makan ubat... alhamdulillah lepas 1 jam doktor supp ubat bontot... kebah and baik.. tapi mcm tu lah bebudak demam.. lepas ubat ok...habis ubat panas balik badannya... emm... allahuakbar... semoga allah sembuhkanlah demam dan batuk anak ini....

Semalam pulak timbul bintat2 plak kat badan adik.. repeat bawak ke klinik lagi... emm saya pun nak demam selsema.. alhamdulillah doktor memahami... dengan murah hati bagi saya mc dua hari utk diri sendiri dan monitor anak... (Alhamdulillah klinik ni memang kami dah biasa sejak start kami pindah ke PUtra Nilai ni... kebetulan doktor ni pun jiran sebelah taman.. amat memahami...)

Dan hari ni..alhamdulillah pagi ni bagi ubat demam tak skip walau bermacam adegan... menangis meraung... mcm2... cuma antibiotik memang saya suami isteri surrender.. dapat makan 2-3 kali aje... harap beransur sembuhla hari ni..dah 3 hari mama cuti nak.... husband memang tak leh cuti... kerja tgh banyak... saya pun faham... emmm... harap sangat hari ni demam adik tak datang lagi... susah hati sungguhla klu anak tak sihat nih....

No comments: