Monday, June 06, 2016

Salam Ramadhan


Alhamdulillah bertemu lagi kita dengan ramadhan tahun ini.. syukur alhamdulillah.. kita masih diberikan kesihatan yg baik di samping keluarga tersayang...

Aqilah insyallah sangat bersemangat nak berpuasa tahun nih...  yerlah dah Tahun 3 kan... si adik semangat jugak... tapi lebih pada semangat mengikut si kakak... huhuhu... alhamdulillah kejutkan Aqilah sahur tak susah mana.. walupun kira ni 1st time kot saya kejutkan di bersahur memandangkan tahun2 lepas memang dia tak berpuasa.... saya tak nak memaksa... insyallah sampai masa dia akan excited dan mahu sendiri... untuk apa memaksa?  Saya mcm tak berapa faham dengan ibubapa yg lebih pentingkan kepuasan diri sendiri.. megah bila raya bercerita anaknya tidak tinggal sehari pun puasa tahun ni... ohh no no no...  itu bukan cara yg betul... memang bagus mendidik anak2 puasa.. tapi biar secara perlahan-lahan... alhamdulillah Aqilah dengan sendirinya ingin berpuasa... saya perlahan-lahan tarik minat dia.. yg penting berdoa semoga dia kuat.... harap tahun ni kalau tak dapat 30 hari 15-20 hari pun dah cukup...

Tapi saya dulu tahun 2 puasa dah penuh tau...hehhehehe... gigih kan...

Apapun selamat berpuasa pada semua...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...