Monday, June 13, 2016

IFTAR KE-7 - RAMADAN 2016

Allahuakbar.. dah iftar ke 7 baru sempat snap gambar update kat blog...
Melampau sangat kan... hahaha.... 
Sebab iftar ke 7 ni je yg sempat masak semua lengkap ikan, sayur bagai...
Iftar 1-6 lauknya campur2 ada yg beli ada yg masak...
Selalu beli kat cafe jek... sejenis dua lauk... balik ofis tambah satu jenis lagi..
Selalunya mcm goreng sayur.. atau goreng ikan... yg paling simple je..
Sebab sampai rumah pun jam dah 6 ptg... 
Keluar ofis pkl 5 tuh... jem makin teruk plak Putrajaya ke Putra Nilai nih...
Apakah orang makin ramai pindah ofis ke Putrajaya ye.. sebab klu nak dibandingkan dengan 2-3 thn lepas.. tak lah jem seteruk ini... adamasa pepagi pun jem teruk... 
Emmm....



Daging masak sambal... husband yg request... dah rebus daging tu tapi kejap je gamaknye... liat jugak sikit.. tapi taklah liat sangat.. masih boleh kunyah lagi la... huhuhu



Ni masak utk budak2 kononnya... tapi budak2 tak layan mak bapak budak je yg layan.. masak semangkuk kecik tu je ..itupun tak habis.... pesan ngan husband suruh beli buah Labu.. dibelinya sebiji betul.. nak masak sejuring je... haish la... ingat petang ni nak buat cekodok labu.. kot sempatlah masak.... oh korang penah makan cekodok labu tak?? Husband tak pernah makan sebelum nih... dia tak tahu rupanya labu buat cekodok sedappp... hehehhe...


Goreng ikan... goreng garing2... dua ekor ni pun tak habis.. hadoila...camana?


Ni ayam perap madu frozen.. beli ngan jiran sebelah..serius sedap...! klu buat nasi ayam memang mudah ya amat nih... satu peket RM10 tapi ayam dia portion besar2.. orang kata memang lebih dari berbaloi sangat2....

Oh ada sejenis kuih.. kitorang panggil Kuih tahi minyak atau dodol berkukus... alahai.. saya betul2 tak sempat nak snap gambar... mak saya yg masak... saya suka sangat... 

                                        Sumber : Google

Rupa dia mcm gambar kat atas nih... saya try google... sejenis kuih tradisional pahang....
Sedap... kat sini saya tak pernah jumpa orang jual... di KL tak jumpa.. di sekitar Putra Nilai pun tak pernah jumpa orang jual... so mak saya buat sendiri... lagi puashati makan....

Ok selamat berpuasa korang....


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...