Tuesday, August 29, 2006

Jari Yang Digoreng....

Pagi Ahad sebelum balik Sepang tu…Yon pegi beli nasi lemak…dan dia memang suka makan nasi lemak ngan telur goreng…so aku gorengkan telur…tapi entah camana nasib tak berapa baik….bukan telur yang aku goreng..tapi ujung jari manis aku yang aku goreng…..saakiiiiiitt……

Aku : Abang….kena minyak panas aar…..(sambil tunjuk jari kena minyak panas kat Yon yang tengah baca paper kat meja makan…)
Yon : Looor..camana leh kena minyak panas la…kat ujung jari lak tuh…..(sambil belek-jari aku….)
Aku : Tak tau aar…..(sambil duduk..sambil letak pinggan telur goreng kat atas meja)
Yon : Abang suruh goreng telur aar..bukan suruh goreng jari…..
Aku : Itu laa…..sakit aarr…..(Memang sakit sangat…panas….sakit..pedih..seme ada….)
Yon : Sikit je….taruk planta….(sambil capai bekas planta…cuit sikit…taruk kat ujung jari manis aku…)
Yon : Dah…makan la…sikit je….(sambil baca doa….pehtu makan…suap nasi lemak…)
Aku : …..Abang…sakit lagi aarr….sakit…..(Entah naper memang sakit tul la…..air mata aku dah mengalir tahan sakit….)
Yon : Ala…sikit je…(sambil makan sambil baca paper…..)
Aku : Sakiiiiiiiitt….uuuwaaa…..( Menangis sampai jurai-jurai air mata….ni bukan nangis ngengada yang aku selalu buat tuh…tapi nangis betul-betul..bukan nangis tipu-tipu..memang sakit tul….naper ntah sakit sangat)
Yon : Eh Sayang…naper plak nih….sakit sangat ke…..(Cam terkejut….suka aku tengok dia terkejut cam tu….walaupun aku sakit…tapi aku suka tengok dia terkejut cam tu…meueheh….)
Aku : Aá…..(sambil sapu air mata ngan belakang tangan kanan….)
Yon : Nak gi klinik ke…sikit sangat ni…..sakit naper plak…..(sambil sapu planta banyak2 kat jari aku…)
Aku : Panas…..pedih…..
Yon : Abang tiup…meh tiup..nanti baik la ..(Sambil tiup jari aku…sambil baca-baca jampi-jampi…..sambil suap nasi lemak…peh suap nasi lemak..tiup jari aku……)
Aku : sop….sop…sop…(Nangis…..)
Yon: Dah aar tu…makan ya…..abang tiup…..(aku pun makan…sambil Yon tiup jari aku….best…berangin…dah tak pedih lagi….sakit sangat tadi…sekarang dah tak sakit sangat….)

Citer ngengada aku…..tapi aku tak tipu aar…memang sakit giler jari aku tuh….memang sakit sangat….sebab aku terendam jari aku kat dalam minyak panas dalam beberapa saat….klu kena percik minyak panas tu sakit dia tak sangat…ini terendam..itu yang sakit giler tu…..

14 comments:

elly said...

hehehehe...ni mesti kes berangan sambil goreng telur....aku tau kesakitan ko tu...aku selalu letak depan kipas angin sebab takde org nak tolong tiupkan....waaaaawaaaawaaa.....

Apple Pie said...

lekali pecahkan telur dlm mangkuk baru tuang pi kuali. tak ler tergoreng jari tu sekali heheheheheheh.

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

alahaiiiiiiiiiii

PuteriSatu said...

elly : muehehe..itu aarr....cian ko.....tak per..nanti adala orang tiupkan...

apple : aá aarr...tak teringat aku...sebab nak cepat....

lyzz : aduhai....

Aku Bukan Bidadari said...

Wei sian ko .. tuh lah careless.. hmmm

PuteriSatu said...

abb : muehehehe..padan muka aku....

ayang5008 said...

ko ni kan puteri.. hari2 ada masalah...
ape yg ko berangan tuu..
ko kepunan pe mlm tadi
kah...kahh.... tak dpt telur lain..
goreng telur cap jari pun dah ok,.. sian dia

PuteriSatu said...

ayang : muahahahah..jahat ko tau...

Faridt said...

ayang, kewl!
puterisatu-letak minyak gamat je.

alinlai said...

he he he...jari jari ku tercelup minyak...

Shami said...

Suka akak baca entry, ngada2 kamu nih, ader jer akal kamu yerk..he..he..tak kisah ler janji bahagia yerk..kita yang baca pun tumpang bahagia....he..he.he

Dk said...

best2.. entry 2 ke 3 ari ni amat la menarik... best dibaca.. haha...

mmg org laki suka bawa kete laju2..
lepas tu bini lak x tido dlm kete sbb xmau laki bawa laju2...

aaa biasa je lihat situasi cmni hehe...

Syikin said...

salam.

alahai, siannya kat dia..

dah ke klinik ke?

PuteriSatu said...

faridt : dah ok dah...

alin : celup..jangan tak celup...

shami : muehehe...alhamdulillah...saya rasa hepy bila ada orang lain yang baca entry saya rasa hepy...

dk : tektik lelaki kot ek..tak kasi wife tido bila drive....

syikin : dah baik dah..alhamdulillah...