Wednesday, March 28, 2007

Duit Singgit Punya Citer....Duit Singgit...Bukan Duit Seribu...!!

Lokasi : Kat Kaunter Café Ofis
Masa : 8.35 pagi

Lepas tapau roti jala ngan kuah kari….

Aku : …….(tengah keluarkan duit nak bayar….eh ternampak plak duit singgit kena conteng….emm tak per la kot….aku pun hulur kat cashier indun tu..)
Cashier Indon : Duit ni diconteng….ngak laku…
Aku : Klu tak laku takkan orang kasi saya….(aku jawab….)
Cashier Indon : ………(sambil tunjukkan duit singgit kat bos dia….pompuan gak…pompuan gemok…)
Pompuan Gemok : Eh…duit ni tak laku kat bank….cuba pegi kat bank try tanya…
Aku : Hish…tak de masa la saya nak pi bank sebab duit seringgit ni…lainla klu duit seribu…
Pompuan Gemok : Kita pun tak de masa nak pi bank sebab duit singgit ni…

…amboi..membakar darah aku tul diorang nih sebab duit singgit….

Aku : …(Sambil hulurkan duit lain….) Nah duit lain….duit ni tak laku sudah…buangkan jekla…campakkan jek…(sambil aku hulur duit yang kena conteng tadi…lepas tu aku belah….)

PEPAGI DAH MEMBAKAR DARAH AKU….EIIIII…..

Sebab duit seringgit tu pun diorang nak berkira….memangla jenis orang berniaga cam tu…. Lepas ni aku tak mo lagi pi gerai tu….dahla roti jala yang aku beli tu kuah karinya tawar…memang diorang lupa nak taruk garam…bukan kurang masin..tapi tawar…tak de garam….ya allah sabar jekla….mengucap panjang aku pepagi cam ni….act..aku tak heran pun pasal duit singgit tu…Cuma tengah-tengah orang cam tu…dah tentu malu la aku….klu tak de orang aku tak la heran….sabar jekla…. Malas nak citer lagi la…sakit hati….geram…seme ada ni…

12 comments:

eiz said...

a'kum..jgn mrah2 x baik tau nti trggu emosi baby..ape pn mmg ade segelintir peniaga yg memilih bila duit yg diberi brconteng atau ape saje..klu kena kt eiz pn mmg eiz mrah..jgn mrah lama2 tau..:)

PuteriSatu said...

eiz : ok..dah ok...tadi je geram...

sue said...

wei besan..apa kes pagi2 dah naik angin ni? leks aaa karang menurun kat bb baru tau.

Ala ko maafkan je lah kat org tu. Anggap le pg td pg paling malang dlm hidup hang..

RaFFLeSiA MeRaH said...

wakakakaka...x abih2 lagi angin ko pagi tadi yerk....

umeboshi said...

kiter pun pernah kena camtu. so,sejak tu, bila terima duit dari sesapa, especially peniaga pasar mlm, kiter check dulu duit tu depan2 dia. kalo koyak ke, ada conteng2 ke, cepat2 kiter mintak tukau dgn duit lain.ekekke.. ok ka?

yus said...

kalau kat UK ni diorang tak kisah pun duit berconteng ker, koyak sikit kat tepi pun takpe. Dulu masa baru2 sampai, takut gak nak terima duit yg berconteng atau koyak dari pekedai sbb kat Malaysia dah biasa terjadi mcm kes kak puteri ni. Tapi skrg tak kisah dah. Peniaga tu saja jer cari pasal sebenarnya. Sabar yer puteri.

kakLuna said...

ahah..saya pun geram gak mcm tuh..dan mungkin akan buat tindakan yang sama...

ye,ye..jgn pegi lagi kedai tuh..hampeh jer.. :)

pB said...

hari jumaat ni , tepom KnKnK

lepas geram...

happyirfa said...

mmg bakar darah kalau camtu.
saya pernah kena duit rm10.
saya cakap balik kat dia org bagi saya duit ni, bukan saya gatal2 tangan gi conteng.moral of the story jgn g kedai tu lagi.he he

Mummy Rizq said...

ooppss... sabar puteri. lenkali pi pulangkan ajerkuah kari tawar tu.. hee. hee..

lindosh said...

mengada2 je tu kan? kekadang duit kemek nampak bekas na terkoyak pong dorang punya la tanak amik.. geram gak.. padahal duit2 tu pong kita dapat dr org lain.. slmaber je laa kann

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

sabo jek laaaa...