Wednesday, July 25, 2007

Aqilah Chechema...


UBAT CHECHEMA AQILAH...


Semalam aku punya susah hati bila mak mesej yang Aqilah selsema dan kepala panas sikit..hati ingat kat Aqilah je..wat keje pun tak jadi...memang Aqilah dah 2 malam bila lepas kul 12 malam...mesti terjaga..dan tak berapa selesa tido..asyik mengeliat je...pehtu..merengek..hidung dia cam berbunyi sikit..maybe tersumbat kot..tapi bila siang dia okey..

Aku rasa cam nak balik umah je..tapi akak kat ofis ni kata...biasala budak selsema cam tu...dan sorang akak tuh suggestkan klinik yang dia selalu bawak anak2 dia...so aku pun nak try la klinik tuh...aku sms Yon ..Yon sebok nak bawak pi Damai jumpa pakar kanak-kanak...aku kata..takkan selsema sikit nak bawak pi jumpa pakar...

Balik keje...sampai umah...tengok-tengok elok je Aqilah dok atas riba papa dia sambil tersengih-sengih kena agah...tadi ye-ye je macam demam selsemanya...Yon kata...dia ok je...hai anak mama ni...buat mama ngelabah je sayang...aku pandang dia...dia tersengih-sengih macam aku agah dia plak...saje nak uji mama ye nak...? tapi aku ngan Yon bawak gak dia pi klinik...sebab malam je dia selsema.. Aqilah klu bawak pi memana memang dia suka...elok je dia..diam je..dia macam suka kat Doktor kat klinik tuh...doktor tu asyik puji je...Aqilah very cute baby...very clever..and very aktiv...terkelip sambil tersenyum je dia pandang doktor chinese tuh...doktor tu kata Aqilah ikut muka papa dia...ramai yang kata Aqilah macam muka papa dia...tapi ada gak yang kata cam rupa aku...kesimpulannya adakah rupa aku dengan rupa Yon ada iras-iras????...sapa nak jawab tuh...? ok..sambung balik citer Aqilah...bila doktor tu ambik and dukung dia...tergedik-gedik je dia...doktor tu masukkan alat kat hidung dia pun ..dia leh relek terkelip2 pandang muka doktor tuh..siap mintak nurse kat situ agah dia plak... Doktor tu kata...Baby Aqilah ni klu dah besar sikit...sure very aktif...becoz baru 2 bulan lebih..dah aktif sangat...jenuhla mama n papa dia nanti...tapi tak per la nak...itulah nikmat jadi mak dan ayah...untuk anak mama...apa pun tak kisahla...janji anak mama sihat membesar...dan menjadi anak yang berguna..bijak..pandai...dan menjadi anak yang solehah..itu doa mama dan papa siang dan malam setelah usai solat...

Okla...entry tak leh panjang-panjang sangat...nanti cont lagi bila ada masa...

2 comments:

Mrs.A said...

salam kak puteri..

Menjengok dari blog kak rm.. Dulu selalu masuk blog akak, tapi tak pernah tinggalkan komen... Sekarang baru berani.. hehehe

Comelnya Aqilah....Suka tgk gambar dia...

Puteri Satu said...

minnie : salam perkenalan minie...
loor tak berani plak..tak per...dialu-alukan...

thanks...ala budak2 dik semua comel..klu suka selalula jengok blog akak..nanti akak postkan lagi banyak gambar Aqilah...ye..