Friday, July 20, 2007

Baby Aqilah Dah Pandai Hisap Tangan...Muahaha...




Hari tu genap 2 bulan...baby aqilah dah pandai isap tangan...dia nak masukkan ibu jari dia..tapi maybe tak reti lagi...wah sekarang..kalau dapat masukkan tangan ke mulut...berbunyi-bunyi...syok je dia..klu tak dapat masukkan ...mula jerit..nangis...marah...manja sungguh baby Aqilah mama ni...dia pun dah pandai nak terbalikkan badan dia...mak aku kata..tak lama lagi meniarapla...tiap kali baring..mesti dia nak terbalikkan badan dia...kadang-kadang kesian tengok rasa nak tolong je dia terbalikkan badan dia...tapi orang tua kata jangan tolong..sebab dah besar nanti dia tak reti nak berdikari plak...asyik mintak tolong...itu kepercayaan orang tua-tua la...orang kata walaupun meletihkan melayan kerenah baby ni...tapi rasa berbaloi sangat...bila tengok wajah comel dia...segala letih seme hilang...indahnya perasaan tuh...

12 comments:

lempoyak said...

tahniah and welcome to the club.. so cute lh baby aqila..

pandai hisap jari tangan tak pe, jgn hisap jari kaki sudah le..

yun said...

apsal muka dia mcm tak puas hati je tu kak?
tp tetap maintainn comel :-D

PuteriSatu said...

lempoyak : hisap jari kaki..itu dah nak mintak adik dah tuh..wekekek....

yun : tak pueh hati sebab tangan dia tak masuk betul dalam mulut..klu boleh dia nak masukkan semua tangan dia kot..muehhehe..

kasutVincci said...

aa..petua org tua tu kdg2 kena pakai jugak. Anak kv dulu pun tolong dia terbalik kan badan. Dia berat skt sbb premature, so lambat la. Bila dah besar ni, semuanya nak org buatkan. Hik hik

zz said...

bb afif pun dh pdai isap jr...bunyi2 gak..tp skrg pkai lg sarung tgan dia...kekadang je bukak...time tido mmg pkai la..asyik bw tgan ke muka jer..

kakLuna said...

hihi.isap ibu jari tu nak adik ke Qilah...

PuteriSatu said...

kasutvincci: oh ya ke..ada betulnya gakla klu cam tu ye..

zz : ya ke zu..tuhla...misi pesan suh banyak bukakan sarung tangan..kasi tangan dia bebas capai apa2 kat keliling dia..

luna:isap ibu jari lum nak adik luna....klu isap ibu jari kaki baru nak adik..lambat lagi aqilah nak isap ibu jari kaki tuh...wekekek...

Yatie said...

p1 ... alahai, aku tak perasan laa ko dah start keje dah .. selamat kembali beb .. tahniah ye .. semoga baby aqilah sentiasa menceriakan hari2 ko n yon serta family semuanya .. la nieh baby aqilah tunggu sepupu dia plak tahun depan ye tak:p

kasihlatifah78 said...

anak aku dr dalam pantang aku dah bukakkan sarung tgn..sbb tu skang suka mencubit....weiii...ko jgn ckp ngan pak de..muka aqilah tu sebijik cam muka ko...makin besar makin sama ngan muka ko...

PuteriSatu said...

yatie : ko memang tak perasan aku...tahun depan ..akak aku.yerla tuh...aku tunggu hang ler plak..

kasihlatifah : wekekekya ke...cam muka aku ek...comeynyela aku ni...ko jekla sorang kata cam muka aku wat masa ni...seme orang kat ofis aku ni kata saling tak tumpah rupa laki aku...sabar jekla...diorag kata masa kecik ada gak iras ko..sekarang dah rupa sebijik laki aku...huhuuhuu..

zz said...

tu la pasai..tp kene tgk gak..kuku pdek n x tjammkan...dh la kuku cepat pjang..kang calar2 lak muka..kalau nk main2 ngan bb..br aku bkak sarung tgn dia..

Anonymous said...

dept generals empathise fletcher ratesthe badarpur subsidiary vara joey expressive divx
lolikneri havaqatsu