Tuesday, March 04, 2008

Memberusnya Gigi...

Photobucket

Alhamdulillah semalam aku pernah citer pasal Aqilah membaling berus gigi kan...dan tanpa kenal jemu mama dan papa Aqilah cuba gak ajar Aqilah memberus gigi...alhamdulillah usaha tanpa kenal jemu tu telah membuat Aqilah pandai berus gigi...dan berminat dengan berus gigi...huhuu..tak tahu la selama mana kan...tapi usaha itu tangga kejayaan...tanpa usaha...kita tak tahu...tapi betulla kata orang...membesar dan mengajar anak ni kena banyak sangat sabar...dan alhamdulillah...aku nampak perubahan pada diri aku sebagai mama...dan Yon sebagai papa...kitorang lebih banyak bersabar dengan kerenah anak...! Act aku ni bukanla seorang yang penyabar sangat...tapi aku cuba untuk bersabar dan bersabar..sebab aku tahu..membesarkan anak bukan sesuatu perkara mudah...dan bukan perkara main-main..aku memang ambik serius! So..dari sehari ke sehari...perkembangan Aqilah...alhamdulillah cukup mengembira dan membanggakan aku sebagai seorang ibu dan Yon sebagai seorang bapa...alhamdulillah...so...tengokla..cute je Aqilah berus gigi tu...sampai meleleh-leleh airliur dia...kitorang dok gelakkan dia...wah dah seronok...tak nak lepas berus gigi...asyik nak masuk dalam mulut je...Aqilah...Aqilah...kerenahnya setiap hari tak pernah menjemukan mama..tak pernah membosankan mama...malah kerenahmu cukup membahagiakan setiap saat dan setiap detik hidup mama...alhamdulillah dengan anugerahMu Ya Allah...

36 comments:

risanur said...

kesabaran amat penting dlm mendidik dan membesarkan anak...hope mama aqilah dan yon berjaya dgn kesabaran yg kuat...

LayarLara Legendary Of Journey said...

dah berapa batang gigi anak ko tu?

Takpe ko semai je semangat nak memberus gigi... idup berus gigi!

IdaShah said...

ha'a cute lah aqilah berus gigi. mana gigi nyer? x nmpk pun hehehe

Aleeya said...

pandainye dia berus gigi...

PuteriSatu said...

risanur - insyaallah...kena kuat kan..?

PuteriSatu said...

lara - ada dua batang je sebelah bawah..atas lum tumbuh...yah! hidup berus gigi!

PuteriSatu said...

ida - tengah berus Da...tak nampak la giginye...tunggu dia sengih pas berus gigi..baru nampak giginya dua batang sebelah bawah..!

PuteriSatu said...

leeya - tuh la leeya..sepenuh perasaan tuh...sampai meleleh2 air liurnye....kita kata cukup-cukup...nak berus lagi...kelakar sungguh.

Mummy Rizq said...

rizq pun dedolu malas berus gigi.. tp now dah ok sket.. tp dia tak nak berus sendiri. we all yg kena buatkan..

[LADYKiKi] said...

ee shomel2x...
mesti pakai unat gigi strawberry ?

PuteriSatu said...

mar - ya ke...heheh...kira okla tu..janji dia nak tahankan diri dia mommy dia beruskan.

PuteriSatu said...

kiki - lum aar akak kiki..lum pakai ubat gigi pun lagi...baru praktikal je tuh..huhu!

...K.A.M.I... said...

wah.. da start berus gigi... beshnye.. bersungguh2 aqila berus gigi... our twins da 4 btg gigi, tp x start belajar gosok gigi lagi... nk kene ajar cepat nih... hehe... slm perkenalan...

PuteriSatu said...

kami - salam kenal gak...seronoknye ada twins kan....kita pun twins..tahu keseronokkannya ada 2 beradik sama baya nih...twins tu lagi seronok sebab nak dapat adik kan...

*SiRibenMerah said...

hehe..beshnye dia..pandainye gosok gigi..bagus2 ajar dr awal..hehehehe=)

PuteriSatu said...

SRM - tuhla..nak ajar dia dari sekarang la ni...gigi baru je 2 batang...hahah

Ceera said...

ada ke giginye tu.. sungguh2 nau memberus...=)

Ummi Yang Tomey said...

huhu..
pandai aQilah gosok gigi..
da byk ke gigi tu sayang..
ke kunyah berus gigi tu?

Lily.Lulu. said...

wah dah pandai dia sekarang ...
;)

PuteriSatu said...

ceera ~ adala auntie ceera...gigi Qilah ada 2 batang aarr..kat bawah je...atas lum tumbuh..huhu..

Umi Yg Tomei ~ ada dua batang je mie...dia kunyah je berus gigi tuh..

lily ~ tuh arr..dah pandai dah.

Princess Redbloodsnow said...

eeeeeeeeee comeyyyyyyy nyerrr die gocok gg aaaa
asal aqilah neh comet banget sih kak

geram jek nengoknyer aaa

so cuter muke die gosok gg tuh

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

ni musti akak guna toothpaste strawberry kan???
ehehhehehe

pandainya aqilah !!!!
sangat cute juga
ehehhe

PuteriSatu said...

zie ~ ala zie bebudak mang comey seme kan...

watashi ~ huhuhu...yerla tu....cik watashi cun...

aZeeMaH said...

tu bros gigi ke makan ubat gigi tuh....]hehhehe

PuteriSatu said...

azeemah ~ berus gigi yang tak de ubat gigi...inilah dia..huhu...ala berus gigi step 1 tu mah...berus pun tak de..just berus plastik tu je...berus main2 untuk baby...

viruspadu said...

aqilah nyer gigi byk dah ek

boleh la berus kan

nisa sebatang ajer huhuhuhuh

PuteriSatu said...

mah ~ takla banyak mah...ada 2 batang je pun....huhuhu...

nanonano said...

adek !
sape pakaikan bedak tu?
comotnyee..
meh sni akak pakaikan,
siap blusher bagai lg,
wakakkaka..
mesti comey :D

PuteriSatu said...

nano ~ hahahaha...nano perasan ye...act ni baru pas mandi nih...Aqilah mana nak sempat bedak lelawa...budak tak diam sesaat inilah dia...kitorang panggil dia BUDAK TAK DIAM SESAAT!..huhu..

*SiRibenMerah said...

hehe..muleh je ajar dia berus dr skang neh walo gigi dua batang kan?? at least nnt dia da terdidik nk gosok gigi..
akak VP pon ajar le nica pegang berus gigi..hikss~ jagalah gigi walaupon hanya sebatang..hehe=P

PuteriSatu said...

SRM ~ Jom kita berus gigi beramai-ramai kan...VP ~ cepat ajar nica sekali...huhu...

kirana said...

wah bsungguh2 memberus..anak saye aiman mula2 jer nk gosok..pahtu tanak..kena tjuk kat dia kite gosok gigi sama2 ngn dia baru nak..
skrg ni pon sy lap ngn tuala jer lagi..susah nau nk suh gosok..

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

dh mandi br nk gosok gg erkk...hehehehehe....bgusla ajar awal2...dh brp btg dh gg??afif 2 bwh..atas akan myusul gak kut...lg 2...hehehehe

uDA said...

hehehe comelnya aqilah berus gigi, anak2 kat rumah tu sampai skarang nak suh abah dia gosokkan jugak, anak abahlah katakan

Mommy Lily said...

comeyla aqilah berus gigi...pandai tuu...

harap mama aqilah akan berjaya menjadikan gigi aqilah paling sihat... ubat gigi ape pakai tu..?

kasihlatifah78 said...

amboi rajinnya qilah memberus gigi...