Wednesday, May 28, 2008

Memasaknya Mama Aqilah...

Semalam mama Aqilah terjumpa la satu resipi me udang kat sini ...dia punya gambar aduhai...rasa meleleh air liur mama Aqilah tengok...so balik semalam tryla buat...kebetulan sayur, udang, bahan-bahannya memang ada dalam freezer...cuma yang tak de..tomato je...tapi tak per la...try je buat..

Taarraa...

Photobucket

Komen Papa Aqilah..

" Sedapla yang...cukup rasa..seme cukup...memang special tul nih..abang bagi 10 bintang daripada 10 bintang "

Huhuhu..kira markah penuhla tu ye bang...?

Komen Atok Aqilah (Mak Mama Aqilah)

" Emmm...sedap...mak suka...boleh buat lagi lepas ni ye...? mak tak reti nak bagi markah-markah aih...tapi klu dari 10 markah mak beri 8 markah..."

Atok Aqilah kedekut markah...(wekekek..ampun mak...)

So...nak kena taruk resipi ke? klu sesapa nak resipi..sila lawat kat sini bermacam resepi yang membuatkan air liuh kita bakal meleleh...yummy!

38 comments:

viruspadu said...

tgk gambar pun sdp

kalau saya bg 11 bintang dari 10 bintang hehehehe

over tau

kirana said...

wah sedapnyaaaaaaa...
tak mo resepi ..nk makan yg mama aqilah masak ekekekkeke...

PuteriSatu said...

VP ~ mak aih...markah apa tu mah..markah bonus ek...?

PuteriSatu said...

ana ~ hehehhe...nanti datang umah akak..confirm akak masakkan...eh orang mengidam ni tak leh tidak kan..kena buat...kan...nanti sian baby dalam peyut tu...

ayumkay said...

mee udang satu..! hehehe

PuteriSatu said...

ayu ~ huhuhu...sila datang umah! wekekek..

yun said...

aqilah xbg markah ke kat mama nye?
thn dpn wat mee udang kat besday party aqilah ye. jemput semua kwn2 blog hehehe

Faina Arisya said...

nak resepi kak...

bleh ler try2 hujung minggu..

imz said...

WAH...MCM KEDAI PUNYA MEE LA..SEDAP..NK SIKIT..!!

azza said...

wah cam kenal jer gambar mee udang tu hihihi alhamdulillah ramai dah org cuba resepi tu yek.. jadik plak tu.. mcm pertandingan masak plak ada markah2 nih hihihi

PuteriSatu said...

yun ~ huhuh..yerla...insyaallah..

PuteriSatu said...

faina ~ ok..nanti akak tempek k...

PuteriSatu said...

imz ~ gambar tu memang menyelerakan..kan..itu sebab rasa nak meleleh air liur tengok..balik umah nak try gak...

PuteriSatu said...

azza ~ alamak tuan punya mee la komen..hish segan tol ni...malu aih...sifu datang melawat nih...
tapi mee tu memang sedap azza..tip top rasanya...

ZH - Ena said...

ala ena nak yg dah tersedia..xnak la try hehehehe

Ceera said...

saya tengok pun dah nampak sedap, kalau rasa mesti lagi meletop weooooooooooo....

PuteriSatu said...

ena ~ alamak..sorang lagi yang mengidam ni...nak tersedia kena datang umah akak la kan...heheh..

PuteriSatu said...

ceera ~ itu la pasal..memang sedap

oli_ole said...

bila akak masak lagi?
jangan lupa sms tau...
kita pergi rumah makan...
bintang-bintang ni kita pun tak tau nak kasi...
Kita bagi peratusan aje...
100% dari gambar kat entry akak tu...

wan said...

wuhuuu

baru lepas dapat makan mee udang kat peng minggu lepas. mak adik ipar yg masak, udang mmg besar tapak tangan.

puas makan!

PuteriSatu said...

oli ~ gambar tu tak leh kasi markah..kluikut gambar mang 100% la..sebab itu gambar sebenar...tak per..nanti akak masak akak sms2 k...

PuteriSatu said...

wan ~ ya ke.mesti sedapkan..

put3 said...

eee...sedapnye!telan air liur jer tgk gambo tu hehe

TauruzMama said...

Salam..
terliuq tgk udang itew..

Azura said...

wah.... udang memang kesukaan saya laaaa..... yummy..~~!!!

Mommy Lily said...

salam mama aqilah..

skrg baru mami berkesempatan nak jenguk blog mama nie,,,rupa2nya aqilah dah sambut besday dahh...adoi terlepas la...selamat hari jadi sayang aqilah...semakin comel dan bijak la...mesti mama gembira kan ada aqilah sbg penyeri hidup..

PuteriSatu said...

pu3 ~ try la buat...mesti jadi...

PuteriSatu said...

tauruz ~ sedapkan..gambarnya tu membuatkan air liur rasa nak meleleh..hati melonjak-lonjak nak buat...

PuteriSatu said...

azura ~ ya ke..tryla buat...mesti best...

PuteriSatu said...

momy lily ~ alhamdulillah..dah sambut...tima kasih atas ucapan...alhamdulillah atas kurniaan tuhan kan..

IdaShah said...

terliur gak nengok gamba tu. apa kata akak masak kan utk saya hehehe

tepek lah resepi tu buleh gak try

PuteriSatu said...

idashah ~ boleh..insyaallah...sila ke link yg di beri ye...mesti terliur...

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

wahh..siap bg markah lagik...cayalahhh

PuteriSatu said...

zu ~ itula pasal...

fealize_eleanoer said...

leh x kurierkan mi udang tu kat sini...

nnt sy bg tahi bintang....

ngeh3x! ;)

PuteriSatu said...

F.E ~ hahahah sukati je ye...muehehhe...

apple said...

alamak.. besdey aqilah dah lepas ke? besdey ziya lak 2 bulan lg. hehe..
anyway, happy belated besdey aqilah. auntie doakan aqilah jadi anak yg solehah dan semua doa2 mama qilah termakbul hendaknya. amiin..

PuteriSatu said...

apple ~ insyaallah berkat doa semua jugak ....