Sunday, July 06, 2008

Alhamdulillah...Aqilah Dah Sembuh...

Orang kata...tiada perkara lain yang diinginkan oleh seorang mama untuk anak-anak..selain dari melihat mereka sihat dan tersenyum girang...begitu jugak mama aqilah...alhamdulillah...Aqilah semakin sihat...walaupun campaknya masih belum hilang sepenuhnya..tapi alhamdulillah...insyaallah esok hilanglah merah2 kat muka Aqilah...betapa bersyukurnya aku Aqilah dah sihat semula...

Photobucket

U all tengokla wajah budak baru baik demam ni...huhuhuh...merah2 masih ada sikit lagi...tapi itulah..bebudak mana reti nak dok diam...kecuali time tido...kan...Ni gambar tengahari tadi...lepas lunch..nak tidokan Aqilah...dia tak nak tido...lawan mata...maybe nak main ngan papa & mama kot...sesekali dua-dua ada kat umah kan....kesian...act ni berkurung dalam bilik je...sebab kat luar panas membahang..duduk dalam bilik...mama on aircond n tv nak layan Nona...n papa on pc...Aqilah dok ke hulu ke hilir dalam bilik tak dapat keluar pintu tutup...kitorang biarkan je dia main dalam bilik...kejap nak naik atas katil...jap nak turun...jap nak dok atas riba papa...jap nak tengok tv...jap nak off tv...jap nak pegi selongkar baju kat dalam almari...memacamla perangai dia...layankan ajela...dah memang gitu perangainya...kejap lagi dia nak baca buku...selak-selak...koyakkan...selak-selak...koyakkan...buku Pa & Ma mama dah 3 keluaran Aqilah koyakkan...sabar jekla....kan...

Photobucket

34 comments:

cendawanintim said...

memang ler, masa anak sakit merengek2 yang tak tahan tuh...sakit abis badan kita kan, ngan tak cukup tido lagik..

itulah pengorbanan seorang ibu...

big hug tuk qilah..

lindosh said...

alhamdulliah.. hurmm muka aqilah iras muka nisa anak akak viruspadu.. heeh

PuteriSatu said...

cendawan ~ itula pasal...rasa nak patah pinggang asyik nak bergayut jek....

Lindosh ~ Diorang ni kembar...lain mak..lain ayah...huhuhu...

ratna said...

alhamdulillah...
semoga aqilah sembuh sepenuhnya.

PuteriSatu said...

ratna ~ isnyaallah..

~dyla~ said...

alhamdulilah dah sihat aqilah..

PuteriSatu said...

dyla ~ alhamdulillah...

Kebod's Family said...

tembam la aqilah nih.... berapa berat dia ek...

PuteriSatu said...

kebods ~ dalam 11 kg...

nanonano said...

alahai siannye budak comey neh..
xpe nk baekd ah tu,
jgn culas mkn obat tao aqilah,
dgr ckp mama..
huhu

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

oooo..demam campak upernyer..alhamdulillah dh sembuh..tula aritu tye cik ngah dia..dia kater demam budak2..x tau la demam apo..sabo jek laa..elokla..dh kene kecik2 kn

Intan Rosnitta said...

Still maintain comel w/pun x berapa sihat lagi. Cian dia.

Mama aqilah kena pantau lagi si aqilah ni...jgn bagi kena hujan, nanti parut x ilang!

Take care dear!

PuteriSatu said...

nano ~ nak baik dah insyaallah...

zu ~ yup..demam campak...


intan ~ ya ke..insyaallah...

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

alhamdulillah aqilah dah beransur baik. jangan bagi kena hujan nanti tinggal bekas, ni petua orang kampung.

PuteriSatu said...

C.B ~ ya ke...tuhla kan...kena ikut tuh..

adha said...

hye kak. salam perkenalan jugak...

PuteriSatu said...

adha ~ salam kenal...

Aleeya said...

aqilah demam ya, aiseh lama auntie tak tengok qilah, maklumle beperang ngan tenet/blogger yg slow kat umah, kat opis lak dah kena ban blogger ni, sabo je la..

semoga qilah cpt sembuh ekk, risau la klo anak tak sihat ni kan...sy lak kak, jenis yg klo anak demam mata takleh lelap..sanggup tu mengadap dia sepanjang masa :))

Mommy Lily said...

bagus la dah sihat aqilah... syukur tk melarat kan.

mami tahu mcmana perasaannye tengok anak kita kembali sihat. mcm dapat durian runtuh rasanya !

Mr PenyuBiru said...

salamz kenal. ok la tu dah baik demam campak.pahni InysaAllah tak kena lagi dah.kebiasaanya demam campak sekali je seumur hidup.

pahni mesti aktif semula.

Abang Long said...

Daripada anak sakit, lebih baik ayahnya sakit. Itulah yang abang long selalu rasakan.

green apple said...

anak aku lom kena lagi ni, risau gak.
aku dah kena lom??

PuteriSatu said...

leeya ~ tul tu..kita plak yang jadi tak sihat gak kan...

momy lily ~ tul tu..rasa bersinar ceria kembali hidup yang suram kan...

mr penyu ~ tuhla..harap2 cam tu la...

abang long ~ tul tu...klu boleh itula yang didoakan...klu tuhan leh pindahkan sakit pada kita...pindahkan..biar kita yang rasa...

Di ~ ha..ko dah kena lum? tuhla...tak per...klu dah nak kena nak wat camana kan...

kirana said...

pasnih kembali aktif dan ceria yer aqilah...

PuteriSatu said...

kirana ~ makin aktif Na....

fealize_eleanoer said...

kalo nk ilangkn bekas2 parut tuh,lumat daun cermai n kapur n bedakkan badan nye..;)

YanDarwisy said...

bebudak kalau baru baik demam, bayar hutang arr dia. Tapi alhamdulillah dia dah baik dan sembuh. Hati ibu Tuhan jer yg tahu.

PuteriSatu said...

f,e ~ ya ke..

yan ~ alhamdulillah dah baik...

s&d said...

sian aqilah kena demam campak, kita yg dah besar ni kalau kena demam campak pun tak larat, apatah lagi budak kecik kan.. alhamdulillah dah ok

viruspadu said...

takpe lah kak kan

asalkan dia sihat, selongkar la baju ke hape ke, maknya rela hiks.. sonok kan anak dah sihat :)

PuteriSatu said...

s&d~ itula pasal...

PuteriSatu said...

vp ~ itula..janji dia sihat kan...

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

get well soon ye aqilah
uhuhuhuhuhuhuh

lama watashi tak singgah sini
tak sihat rupanya

PuteriSatu said...

watashi ~ a;ah...cam tu la..skarang alhamdulillah...dah ok dah...