Saturday, October 25, 2008

Langsirnya Mama Aqilah

Sebenarnya kain langsir ni dah lama mama beli...time puasa dulu dah..tapi kesuntukan masa nak jahit..so terbengkalaila...konon nak pakai raya puasa...dah jadi pakai tuk raya deepavali lak...huhuhu...tak kisahla..janji siapkan...dok tangguh2...so...kebetulan aqilah pun tido awal...so banyakla sikit masa mama tuk mengadap langsirkan...tapi jahit bodoh je...jadilah tuk umah sewa mama yang tak seberapa ni kan...lagipun mama tak berapa suka langsir yang sarat ngan ropol2 ni..mama suka simple tak sarat...( itu ayat orang tak reti jahit langsir yang ada skalop2 tuh...hiks)jadilahkan...janji berlangsir gak...tengah tu kain kaler krim sengaja taruk tetengah fesyen terbaru (ha ni pun satu ayat sebab nak tutup malu kain langsir tak cukup eekekek)tapi cantik gak...atok Aqilah kata...cantik...papa Aqilah pun kata cantik..papa klu mata dia nampak kaler merah..mang seme cantikla...hiks...aqilah bangun tido tengok2 langsir baru...tercengang2 jek..hiks...jom layan gambar langsir...wekekeke...


Jahit dulu...


Dah siap untuk digantung...


Okla kot..langsir jahit sendirikan...


Kira bolehla tu...kan...

20 comments:

Nad Eusoff said...

chantek ow..

shafarina said...

cute gak color combination tu

aNnA_jaN said...

ish cantik gakla...fesyen skrang nih mmg jenis tampong2 kain...hiks...pandai gakla jahit tuh...

KV said...

lawa dah tu!!

maswani said...

assalamualaikum...saya suka tgk blog foto baby n family..
nice to meet u..

hazlin said...

suka yang simple and nice. Looks exclusive. Ropol-ropol ni susah nak basuh and perangkap abuk.

Yatie said...

wah, kira teror la tuh dpt jahit langsir sendiri ... :)

cokolat said...

akak.. disebabkan ada curtain krim tgh2 tulah nampak laho cantek! ada kelainan sikit kak... dan nampak kemas je hasil keje akak... congrats to mama aqilah!

akumasihdisini said...

langsir rupernyer...aku ingatkan langsuirnya mama aqilah...ha ha ha

DYLA said...

kak,
nape terlewat buat langsir nie... kalau tak dah leh laram raya ari tu

cendawanintim said...

wahhhhh..meh kita clap2 tuk dia...

imz said...

pandainya menjahit..leh la imz tempah..

CuTeMiUt78 said...

ok ler tu.. memang cantik pun.. pandai mama aqilah ni kan..

fara mustapha said...

pandainyer puteri jahit.....best tul lak kalau gifted ngan menjahit ni...tangan fara keras.....terpaksa ler tempah kat org....

dakgilachoc a.k.a nani said...

lawalah tu kak..ok per merah putih...nampak berseri jer..

kirana said...

simple..but nice!
ok la tu leh gak jahit..

edrina said...

cantik la akak.. bestnya akak terror jahit menjahit neh.. ed pun suka yg simple2 sajork..

nanonano said...

ok la tu kak..
kalu upah org,
duit gak kluar tu..
:D

nizza-abira said...

Ya Allah, cantiknya kak...
Pandai akk jahit... simple tp lawa sesangat. niza suka langsir begini. gabungan 2 warna tu menaikkan seri langsir tu. dulu, masa niza nak bertunang, niza wat mcm akk jugak. gabungkan 2 warna.

PerantauSepi1306 said...

canteknye langsir :D