Saturday, January 31, 2009

~ Baliknya Ke Kampung ~

Ni antara gambar kat kg...kat depan umah mak ni baru je lepas potong rumput...so...Aqilah n papa pun lepas gian main bola kat depan umah... yelah...kat KL ni....alahai...kawasan main pun sekangkang kera kan.... so bila dapat main tempat lapang cam ni...aqilah suka la sangat.... Tengok anak bermain di halaman umah kat kg cam ni... rasa teringat sangat kat arwah atok n arwah tokki mama.... kalaulah diorang ada... mesti diorang seronok...tengok cicitnya main kat depan rumah pusaka ni... tapi itula... semuanya dah tak de.... mama n kakak kembar mama memang rapat dengan arwah berdua tuh....coz duduk sekali...n dioranglah sama-sama juga membesarkan kami.... apapun... tuhan lebih menyayangi diorang... cuma mama sedikit rasa terkilan...kerana tak sempat tengok mama n kakak berkeluarga macam sekarang.... al fatihah untuk diorang...semoga ditempatkan di kalangan orang-orang yang soleh di syurgaMu Ya Allah...





Kalaulah panjang umur atok n tokki mama.. sayang....betapa seronoknye melihat cicitnya yang sorang ni berkejaran di depan rumah pusaka mereka...kan... Insyaallah mama janji...mama takkan lupakan rumah pusaka ni... dan mama janji akan sentiasa balik..walau sesibuk mana pun... tak sedar airmata mama menitik sambil tulis entry nih.... sedih teringatkan arwah berdua... sedih sangat... teringat saat-saat manis dulu-dulu.... setiap kali balik arwah atok tak pernah lupa nak masak itulah inilah untuk kitorang... seminggu sebelum balik...dah sebok beli itu ini untuk kami.... ya allah...tempatkan diorang di syurgamu...insyaallah...

Cukuplah entry kali ni... sekian...

6 comments:

p-na mama oja said...

seronok kn balik kg...x sangka laks mama aqilah nie twins,mesti beh kn?

sedih bila kenang org tersyg pergi meningalkn kita, harap2 roh meraka tenang disana...amin

zino said...

jaga jaga panjat tungau nanti hehe

zino said...

jaga jaga panjat tungau nanti hehe

dakgilachoc a.k.a nani said...

amin...

balik kg memang seronok kan....mesti hepi aqilah dapat main puas2 kat laman tu....seronok je tgk dia main ngan papanya tu..:)

SUZIE APAI said...

sayu plak baca n3 kali ni...

mmg best suasana kampung!

ZH - Ena said...

al-fatihah utk mereka