Friday, January 16, 2009

~ Tensionnya Pagi Nih...~



Pagi ni mama keluar awal dari biasa...act..hari ni ada jamuan perpisahan untuk akak kat ofis ni yang akan bertukar...so...mlm tadi gigihla mama buat muffin dua biji, muffin coklat sebiji n muffin vanila sebiji...kul 12 tido tunggu muffin masak...maklumla oven pun kecik, takleh nak bakar 2 sekaligus...kan...pepagi bangun...itu begini...plan nak keluar awal kan..so tak sempatla nak potong-potong muffin kat umah...ingat nak potong kat ofis je..klu potong kat umah nanti tak sempat lak..lambat... dah nak keluar awal..ingat ok la jalan clear..rupanya jem ya amat kat AKLEH tuh..sesapa pagi tadi lalu AKLEH tu tahula nasib camana kan...naik je...dah jem teruk...pepagi tuh...jem..jem jem ya amat...keta bergerak cam siput...


Tengok....memang betul2 cam siput...


Dah hampir ke tol...clear sekejap...tapi kejap je...


Sampai kat Jalan Sultan Ismail...ambik ha...jem tak bergerak balik....
Punyala tension ya amat....adeehh rasa nak nangis je...sebab kita dah kuar awal2 pagi kan..tapi terperangkap gak ngan jem...rasa nak jerit2 je...
Last-last sampai gakla kat ofis...punch card pun merah....uuwaaa....
Dah tension kita layan mata dengan muffin yang mama masak mlm tadi...


Ni gambar dah siap dipotong-potong...ni muffin vanila campur coklat rice...


Ni muffin Coklat chip....

17 comments:

no need to reveal said...

wah sedap nampak muffin tu ehhe...nak sket hehe

~ yus ~ said...

memang nampak sedap.

Sabar kak, alhamdulillah sampai juga akhirnya walaupun terpaksa menempuh jem tuh kan.

nizza-abira said...

uiiisshhh...
sedapnya kak,
terkeliuq jgk niza tgk ni...

dakgilachoc a.k.a nani said...

sodapnyer muffin2 tuh..hiks..nak lah rasa sket..hekhek...

lieya_latif said...

kak, skrang ni mane2 pun jem...pecaye tak kat putrajayapun jem...gile bengang!!!!

sedapnye tgk kek akak nie....gebus2 plak tu....lieya nak sepiring laaa yg vanilla + choc rice tu....cam sedap nampaknyer....

yayan said...

adoiya... menggegar jiwa betul la muffin tu... Yan dah lama tak sentuh oven ngan kukus tu... Harus lepaskan gian nanti nih...

yantz-yeem said...

sedap nyer...apsal x pas sket kat visual nie? hehehehe..arinie pon kitorang ada jamuan perpisahan pn. yatimah...tp xde la muffin...mkn nasik...

kakngah said...

nampak gebus mebus. awat xbg step 2step cara nk msk???

Khas Lysha said...

kak, nnt bg la resepi.. nampak sedap sgt!!

gee ryder said...

aduh sdpnye muffin akak tu...mkn pns² sdp tu...terliurnye

nono said...

SALAM,...

sedap nyerr....terliur NONO..hehehe..

akak..jom g kat blog NONO...ader barang baik!!!..murah!!!

oli said...

sedapnya muffin tu...(sambil telan air liur)

DYLA said...

sabar je la kalau jem mcm tu.. mmg tensen

ZH - Ena said...

muffin yg choc tu yg sedap sekali..nak skit :D

antalya said...

AKLEH tu pon jammed jugak ke? huh baru ingat nk ikut jln tu pasni..kunun nk elak jammed

CuTeMiUt78 said...

alhamdulilah smpi juga kan.. best je tgk muffin tu..

PerantauSepi1306 said...

sedapnye nampak muffin yg ada choc rice tu.. leh order ke ni?