Wednesday, February 25, 2009

~ Peberet Papanya Aqilah ~

Sekarang...mama memang dah berazam untuk selalu memasak kat rumah...maklumla...anak pun dah makin membesar..dan dah pandai rasa mana yang sedap atau tidak kan...takkanlah hari-hari nak makan masakan kat kedai...fast food seme kan..sesekali tu okla boleh...seminggu sekali kot boleh...sebab mama pun nak makan kan...tapi tak leh selalu la...orang kata..biar anak dibiasakan makan air tangan ibu kan...cam kita kecik-kecik dulu...manalah penah beli kedai makanan...dok kat kg...hari-hari mak masak..siang malam pagi petang...mak masak...so..memang air tangan mak je yang kita makan...itu yang sampai ke tua cam ni...klu mak masak je..memang semua sedapla...walupun tumis ikan bilis...sedap je... tapi tuhla...mak-mak kita dulu...tak keje kan...dok umah suri rumah..so maybe masa ada untuk masak siang malam pagi petang...tapi berbeza dengan situasi sekarang...kita bekerja...so mana ada masa terluang..harusla masak..mama tak nak lepaskan peluang masak untuk hubby n Aqilah...walaupun masak very simple...tapi yang penting hasil tangan kita...cheeeh..macam rajin sangatkan...tapi kena rajinkan diri...tuh jek....


Ikan Masak Stim....memang peberet papa n Aqilah...bertambah-tambah makan...tapi best apa...sesekali masak rebus2 cam ni..cukup menyelerakan...


Kacang boncis Goreng kicap...


Ikan Goreng..

Dah tu je...cukup dah...Aqilah ngan papa...bertambah-tambah...papa dok puji je...sedapnye maaa...sedapnyee...cheeh..lagi bersemangatla nak masak hari2 kan...pandai psiko papa ni tau....mama masak hari-hari nanti...bila badan dah berat...mula bebel salahkan mama coz masak sedap-sedap...pehtu bising-bising every weekend nak gi futsal...ceeeh...alasan tul papa ni tau...

7 comments:

atty's said...

kalo anak2 dah besar..lagi kena masak selalu..

ZH - Ena said...

mmg sedap mskak ibu..msk la sempoi pun mesti menjilat jari..

tu la kita kan bekerja bila blk dh penat nak layan ank lg..jarang gak msk..bila free baru la msk..

CuTeMiUt78 said...

ha'ah kan.. air tangan ibu ler yg buatkan bahagia sesebuah keluarga..

afne said...

SILA JWB TAG DR SAYA HEHE

Mamamanja said...

yang simple tu la yg paling sedap

gee ryder said...

kak, bgsla papa aqilah suka mkn tu...sng je stim tu

dakgilachoc a.k.a nani said...

wah nengok pn dah meleleh2 air lior ni tau kak..kekkekkeke...