Wednesday, March 25, 2009

~ Kek Marble MummySya ~



Dah lama sangat mama teringin nak buat kek marble...nak buat sendiri la konon...
A - Z... dari pukul mentega ngan gula sampai kembang...masukkan telur ..masukkan gula seme sendiri... cheewah.. berlagak tuh konon...cam pandai... Kebetulan tengok plak kat blog MummySya ada resipinya....so teringin nak cuba plak... buat permulaan mama tryla resepi kek marble mummysya ni dulu...dan Sabtu lepas...beria-ia pujuk papa ajak bawak gi kedai jual barang-barang buat kek...loor sabtu boleh plak kedai barang kek tutup..ya rabbi..sabar jekla... tapi dah semangat punya pasal... papa kata..kat Care4 mesti ada jual...emmm tak syokla kan...coz semangat nak beli memacam kedai barang kek tuh...tapi tak perla...semangat nak buat tu lagi kuat...beli je kat care4...tapi dari Sabtu tu...barang tu dok je kabinet kat dapur....

Elok je tersusun...dalam almari kat dapur...hiks...

Jom keluarkanla....kita try buat...kebetulan aqilah suka kek...so..gigihla mama nak buat...hasil air tangan mama kan...



Pukul Mentega dan gula..


Dah siap...mama wat cincai je...bahagikan tiga kaler...supaya menarik sikit..baru lah Aqilah teruja nak mamam kan....


Ratakan..baru nampak cantik sikit...hiks...


Masukkan dalam oven....bakar....


Dah siap...nilah dia...ni bekal tuk papa bawak gi keje....

p/s ~ Untuk resipi sila gi SINI

12 comments:

diniedinar said...

wow.. shedapnyee... sib baik tgk gambo je. kalo ada depan mata mau lebur diet dinie.. tengok gambo pun iman dah goyang ehehe..

mama mya said...

bestnye.. saya stok barang2 wat kek pun manyak lagi hihihi barang2 tue nengok saya n saya nengok dia kikiki..

order kek sebiji :)

neezareef said...

yummynya npk....
sy suke tgk tp x suke sgt mkn kek marble nih

bOnda said...

best! best! very the kalerful..mesti tak sabar nak mamam =)

UnGu VioLet said...

best tue kak.. kena bg mar ckit nih!! ;)

Tukang cerita said...

Sedapppnyaaaa........
:)

Angah said...

Bila la nak rajin masuk dapur buat kek, kuih bagai nih huhuhu..memang fail!

Kalau lauk pauk tu insyaallah la...

Angah said...

errr...

rumah tu angah beli kat Damansara...Kuantan bukan KL..

Mommy Lily said...

amboiiii sodapnyo

boleh tempah ke ni kak? haha

Fadh said...

nampak mcm sedap...

tapi rasa beum tentu sedap pun...

ha ha ha

Qasehku said...

Cam sedaaap jer tue..

gee ryder said...

striking giler kaler kek hehe