Saturday, April 18, 2009

~ Breakfast Apam Kampung ~


Ada orang panggil Apam Kampung kot Apam cam ni...mama pun tak pasti...sebab mama dari kecik sampai dah beranak cam ni...memang panggil Apam je...tapi apam ni memang tak dicampur dengan apa-apa bahan penaik...cuma guna tapai sahaja...Ini memang kuih yang selalu Mak mama masak...ceedap...dalam sebulan tu...mesti 2-3 kali atok Aqilah buat Apam ni...selalu mama bawak gi ofis...diorang kat ofis tu punyalah suka dengan apam ni...selalu mama bawak 2-3 tupperware mesti habis...kadangkala ada memember kat ofis yang merajuk sebab tak sempat makan Apam Atok Aqilah ni...sebab dah habis...muahahaha...pagi ni kebetulan Cik Ngah Aqilah tido kat umah ni...Atok Aqilah pun sajalah masak Apam....so bersarapan dengan apam la kitorang pagi tadi....tapi sebenarnya bukan apam je..Atok Aqilah masak nasi lemak jugak...hiks..mana tak gemuk anak-anak dia nih....huhuhu....

5 comments:

zh-ena said...

mak ena pun wat apam kampung nie (mak pun pggl apam kg gak)..sedap sgt

bila mkn terasa jea dlm mulut tak mcm apam yg lain rasa kosong jea

syareena said...

bkn name nye apam tpg gandum ke?

klu yg comey2 tu apam tpg beras...

Y u Z z 9071 said...

yuzz pun suka makan apam ni..

tapi tak reti buat pun.....

makan pandai....hehe

Khas Lysha said...

gebu nampak apam tu.. sy panggil apam jer.. x tau plak ni apam kampung.. he he

bOnda said...

sedapnye apam kampung ni!!! mula la tingat apam kt kampungku..huhuhu