Thursday, July 23, 2009

~ Masak Spageti Pulak ~

Mesti ada yang kata.... makan lagi...? Masak lagi? Kata diet kan... hahahahha... Habis... Suami tercinta mengidam nak makan spageti plak dah... (Mengidam???????.....ada suspen di situ).. so haruslah isteri tercinta memasak dengan airtangan sendiri untuk suami tercinta kan...??? Itulah namanya isteri mithali...(kuang-kuang-kuang)... Habis.. ajak pi beli kat Pizza Hut.. gigih-gigih dia tak nak.. tak sedap kata dia.. amboi-amboi... tak sedap plak... layankan ajelah kan... suami nak makan isteri harus memasak untuk suami...harus..harus...dan harus... habis apa lah peranan isteri kalau suami tercinta plak yang memasak untuk isteri kan...tapi sekali sekala tu boleh... tak de salahnya.. kan... kan.. kan... macamla bagus benor..ahaks... papa request nak makan spageti masa otw nak ke Tesco kul 8 malam... mama plan nak goreng pasta... kena tukar menu dan-dan tu gak... capai itu capai ini... sampai umah dah pun kul 9.30... Aqilah dah ngamuk nak tido.. tidokan anak dara ni dulu... dah kul 10 baru la start masak.. siap masak dalam kul 10.45... papa dah 2 kali jengok ke dapur...lapar la tuh...sory bang...lambat makan.... ok..dah setle... jom makan...


Lobak saje potong campur2 sebab Aqilah kan peminat setia lobak.. so mama potong besar..dan potong dadu jugak....saje beli size spageti cenggitu.. sebab sedap....suka sangat...


Spageti ni memang tak pedas coz Aqilah pun nak makan...


Lawannya ngan Peel Fresh....masuk ketol ais...waah nikmatnyee.....


14 comments:

zh-ena said...

sedapnya....

eiNa said...

posa2 ni tengok air jus tuh..sedapnyee.. :)

FIESYAH said...

sedapnye...mesti licin kan ialah air tangan isteri mesti no. 1...

♥lynda♥ said...

salam singgah..

DYLA said...

kak, siyes kecur liur terus lapar tau!

org dah la puasa. dah rase mcm nak makan spageti lak tetiba ni

YanDarwisy said...

Jgn tayang time poser erk...terliurlah kiter!

eLYies said...

kak put3..nak sepinggan..ya allah..leleh dah air liurku...posa hari ni..tgk semua makanan sedap..huhuhu

nURmALa mAZLan said...

seb baik la hubby kita x cerewet bab makan ni kak..
buatnyer dia minta itu ini, apakah??? kita bkn terer sgt bab masak memasak nih
ahahaha~

Oyis said...

emm.. spagheti, best nya...

tu la.. kalo suami tu dah mintak x sampai hati x masakkan kan? itu ari masa kita masak dah siap 3 lauk plus ada satu lg lauk smlm tgh panaskan, dah nak hidang ke depan dah, dan-dan time tu si suami kita ni jengah ke dapur mintak wat sambal bilis, bole? lama x mkn katanya. hmmm... masakkan jg le... sudahnya, penuh meja ngan lauk!

x pe la, asal bole jd pengikat kasih syg kan mama aqilah kan?

☆ lieya latif ☆ said...

wah sedapnye....terliur lieya tgk...kene plak ngan air oren tu....mmg peberet lieya...tiap2 ari beli sekotak....hihihihih

betul2 tu, walaupun kite ni bediet tapi perut husben kene jage kan...kalo die nak makan harus kite masak.....baru isteri mithali namenye.....cewah....heheeheh

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

wahhhhhhhhhhhhh menu kak .. western gitue ;-)

dakgilachoc said...

tengok gambar je pun dh terlior...huhu...

CuTeMiUt78 said...

alamak lapor sudah.. nak cikit..

cikbedahlaser said...

salam kak....
uihhh wat sy rs nak minum jus oren je nih....aduhaiiii

jom exchange link...