Saturday, August 15, 2009

~ Aktiviti Di Hari Cuti ~



Pagi ni bangun solat kul 6.45 pagi... kejut hubby... n bila dia gi keje... Aqilah pun tido lagi.. kita pun terjun tido balik...ahaks.. tapi tak lama la tak sampai dua jam ..8.30 Aqilah dah bangun...



~ Buat roti telur... sambil laundry 1 trip...

~ Brekfast ngan Aqilah...
~ Sidai Baju...
~ Sambil Aqilah tengok tv.. n main sensorang... mama kemas umah.. kemas bilik... sapu situ sini...



~ Sidai baju... n ajak Aqilah mandi...
~ Pas mandi.. keluarkan ayam/ikan.. masak masak lemak ikan ngan goreng ayam...

~ Tengah goreng ayam..Aqilah datang mengadu `Mama... erut Qilah lapar aar..' alahai belasnya hati... tak cukup kot makan roti telur tadi..ahaks...
~ Setle masak...kasi aqilah makan terus...

~ Nak tidokan Aqilah..dia tak nak... so layankan ajelah kenakalan dia kat umah...

~ Lepas zohor... masuk bilik..on aircon... on pc... on dvd Tom n Jery... kasi pencil n buku kat Aqilah... dia dok conteng sambil tengok tom n jery... mama sambil layan tenet...



~ Gaduh ngan Aqilah coz dia jumpa hphone mama...dan dia campak ke bawah katil...hahaha...
~ Kul 5 papa balik... lipat baju...simpan... terus gi klinik.. coz tekak mama sakit...sekarang ni terasa sakit sikit tekak tak leh tunggu.. harus terus ke klinik... dapat ubat.. doktor kata... tak de apa2... sikit je...
~ Balik masak sup sayur.. coz papa reguest nak makan sup sayur... sementara papa mandikan aqilah...
~ Sup sayur masak.... Aqilah dah ngamuk coz mata dah ngantuk...tidokan aqilah dulu... baru mama solat..
~ Sekarang Aqilah dah tido..n mama nak makan malam dengan papa..coz kul 10 papa ada futsal kat segambut...

Esok Ahad... Dok umah... dah janji ngan Atok Aqilah nak gi pasar tani beli barang untuk sambut puasa... maybe dok umah je lah layan anak n hubby sok..ahaks...

Sekian..terima kasih...


Ni semua gambar Aqilah hari ini di hari Sabtu....hiks...



8 comments:

nza said...

kusss...semangat rambut aqilah...mmg cntik le rmbut dia...

zino said...

sorang lagi model kanak2 bulan ini tadi dah jumpa satu hehe

atie said...

haha...aqilah campak tefon mama ekk, anak akak pun kalau mengamuk baling tefon gek....huhu.

Fara_Adura said...

Hehehe.. aqilah campak hset mama yer..mama cobit aqilah tak? Hehehe..
Kalo mama cobit..repot kat auntie k..ekeke

Sofea pon suke campak my hnadset tau..prang.. abih berterabur bateri bagai...huhuhu..xleh nak kato ape da.. da nak jadi.. salah sendiri.. ekeke

Baek aje dia eh.. tgk tv..layan dvd.. gud + cumelled girl..:D

my little family said...

arini bangun 6.30am lepas mandi solat xleh terjun tido balik sbb kami keja..uwaaaaaaaaaaaaaaa.....

kirana said...

nampak dah besar aqilah..matured

MatAhaRiKu said...

haha 1hari kaut habis sume keje..aqilah steady jek buat aktiviti dia

genny da bomb said...

meh nk gigit peha dia skettt...byk isi..gerammmmmmmmm