Friday, August 14, 2009

~ Menu Makan Malam Mama Sekeluarga ~

Belum puasa..mama dah pening nak masak apa untuk makan malam... this month memang ikutkan hari-hari mama masak... maklumla kalau boleh malas nak keluar-keluar ke tempat awam ni... padahal tekak ni kekadang teringin nak makan kat kedai sini la kat kedai sinunla...hahaha... sabar ajela.... nampaknya puasa ni... harus masakla balik kerja... tak kuasa la kot nak membeli kat pasar ramadhan tu.. sesekali tu mungkinla boleh kot... bila tahap kemalasan tu dah terover...kan... tapi rasanya nak berazam untuk puasa ni nak masak untuk keluarga... tahap kepuasannya lain macam klu dapat masak untuk keluarga nih... chewah... ayat tak boleh blah tuh...hahahaha...


Goreng sayur...wajib ada lobak.. sebab Aqilah kan penggemar lobak... apa-apa mesti cakap... `mama... qilah nak karot...nak karot...' suka sangat dia ngan lobak..


Tengok..kari pun mama terjunkan lobak jugak... nak pancing selera Aqilah...


Telur je tak de lobak..sebab Aqilah tak makan telur dadar...ahaks...
Saje gatal t aruk gambar makanan.. padahal bukanla apa pun sangat... sekadar telur dadar, kari ayam ngan goreng sayur je..hahaha.... tapi cukup bermakna bila keluarga makan bertambah-tambah...

8 comments:

Hot Mummy said...

wah!!bestlah akak rajin masak. nanti saya hulur pinggan kat umah akak ek..

Diarihatiku1976 said...

agak-agak nanti duk nilai sempat masak tak.. sempat kot...

lady D said...

aduhhh laparla plak tgk entry nie...

:iBuAfiQah: said...

sekarang nie kita kena bykkan makan kat umah jerr..
risau dgn tahap kesihatan org kat luar sana tuh...
lagipun masak dgn air tangan isteri nie lagi elok sbnrya...
betul tak kak?

HappyIrfa said...

simple dan sedap.yg penting anak dan suami suka.itu dah memadai.dah buyung ni mmg x lalu nak masak beria-ia..tp msk gak kalau teringin nak rasa air tangan sendiri

deadgorgeouszaza said...

hua... rindu kari ibu saye.. saye nak balek umah.... hukhukk...

wina said...

salam kak...terliur air liur nengok makanan tu..ni yg balik nti rasa nk masak ni

Fara_Adura said...

Wahh..terliurnye tgk makanan..lapor neh.. ekeke..:D

Rajin oh masak..hehe..fara suke masak gak..tapi ade mud..haha.. aah laa.. takot gak kan nak g pasar ramadan bagai.. org ramai.. tak bape nak selamat..