Monday, August 03, 2009

~ Buku Ceritanya Aqilah ~

Hari tu jenjalan kat Tesco jumpa buku nih... saje belikan Aqilah buku cerita.. walaupun dia tak pandai baca.. tapi rasanya bila kita bacakan untuk dia... mungkin boleh memupuk sedikit sebanyak minat membaca dalam diri dia...

Buku cerita.. tapi habis gak dicontengnya memacam... ahaks.... tapi mama tengok Aqilah jenis suka buka... so kena support minat pada buku tuh... tak kisahla dia conteng ke dia apa ke... baca buku cerita pun kena ada teknik rupanya untuk bebudak.. kalau tak... dia tak minat untuk mendengar... bila lembu bercakap... kita kena ikut cara lembu.. hahaha.. bila kancil plak bercakap... kena ikut bunyi kancil... hahahah.. bunyi kancil pun mama tak pernah dengar camana nak ajuk... ala belasah jekla janji bunyi dia cam kelakar sikit... hiks... ada sesapa tahu tips untuk menambahkan minat bebudak mendengar kita baca buku cerita...? So far.... mama ikut cara cikgu sekolah tadika mama dulu-dulu la... bunyi-bunyian yang kelakar... hiks... so cute....

3 comments:

HappyIrfa said...

budak2 biasalah,minat kejap je pastu ilang x kemana.

kak,ada tag utk dijawab..silakan jawab kalau sudi

Zura said...

biasenye budak2 nie suke tgk gmbar...so nk kenalkan kepada sesuatu eloklah ngan gambarajah...

CuTeMiUt78 said...

memang budak2 minat bunyi2 gitu.. klu cam mirul kan.. nak kena siap nyanyi2 kan skali..kira bercerita sambil menyanyi la.. pastu nnti dia asyik la duk suruh ulang2 perkara yg sama..
jom vote mirul ya.. klu mirul menang.. insyallah ada hadiah utk para pengundi mirul