Monday, August 24, 2009

~ Menu Ramadhan Ke-2~

Alhamdulillah hari ni nak masuk hari ketiga kita semua berpuasa... sedar tak sedar kan dah tiga hari kita berpuasa... nanti sedar tak sedar... dah 20 hari... sedar tak sedar... dah raya... hahahaha... baru nak masuk tiga hari berpuasa mama dah sebut raya... huhuhu... sabar...sabar... puasa dulu... penuh ke tak tahun ni? Wallahualam... harap-harap penuh la ye... insyaallah... Semalam berpuasa hari kedua kita masih bercuti di rumah... so... bila nak memasak tuh.. semangatnya kuat sikitkan... hari ni tak tahu la sebab dah start bekerja... balik kerja mesti penat sikit... kan.. so semalam punya menu... wajib ambik resipi kat SINI tima kasih kak hanieliza... resipinya memang best gilos...


Ha... ni dia... Pecal... bila masuk bulan puasa kalau tak buat pecal macam tak sah je...


Ni sambal kacangnya... mama ambik


Pastu masak lemak terung + ikan kering masin..


Goreng Udang...


Pastu... desert... Puding Roti Karemel...


Cedap...

Ok... tuh je menu semalam... walaupun penat sikit memasak ni... tapi kepuasannya tak boleh digambarkan... puashati.. memang puashati (ikut iklan ye...hiks)

7 comments:

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

wahhhhhhhhhhhh bestnya menu ;-)

MRS. K said...

rajinnye mama masak!!!

shiemz said...

Weh, nampak sedap la puding roti tu.. bat camne ek... kasik resipi..

Shida said...

kak,nak resepi puding roti tu..nmpk sdp ler..

Diarihatiku1976 said...

sebulan n3 memasak ker.. tapi roti puding tu mcm sedap je...

CuTeMiUt78 said...

wah.. sedapnya..

Zuraina said...

Salam kunjungan,

Cantik puding karamel tu..karamel yg sy buat tak jadi. Jadi sy namakan dia Egg Pudding. Sudi2kan ke blog sy http://maklangrecipesgalore.blogspot.com/