Tuesday, August 18, 2009

~ Stok Aqilah ~



Orang lain mungkin berlumba-lumba untuk tunjuk gambar simpan stok susu kat dalam freezer kan... tapi mama.. tunjuk stok aiskrim Aqilah kat dalam freezer... muahahahha... kat umah ni memang sentiasa je ada aiskrim.. sebab Aqilah kalau dengan aiskrim punyala peberet... tapi alhamdulillah setakat ni... dia ok je makan aiskrim... gigi dia pun ok..alhamdulillah takat nih... tapi mama memang setiap hari akan paksa dia gosok gigi... kalau tak dapat pagi... petang... kalau hari cuti..pagi n petang... tidak boleh tidak... kalau boleh.. memang mama nak disiplinkan dia untuk gosok gigi... n satu lagi... bila makan aiskrim.. harus kena minum banyak air kosong... kebetulan Aqilah memang penggemar air kosong... so kat situ dah satu kredit untuk dia, air kosong memang mama tak perlu risau... aqilah boleh habiskan berbotol-botol air kosong.. kadang-kadang mama yang naik seram tengok dia minum air kosong terlalu banyak...hahahah... takut dia kembong perut ke kan... tapi so far so good la... dan alhamdulillah... mama bersyukur sangat walau dia selalu makan aiskrim tapi jarang kena selsema dan batuk.. memang jarang sangat... alhamdulillah... esok lusa wallhualam la kan... tapi setakat ni... mama rasa last dia kena selsema... tahun lepas kot... tahun ni tak de lagi... mama memang kalau tengok Aqilah cam nak selsema cecepat bawak ke doktor... kadang-kadang tak sempat kasi ubat... dah baik.. alhamdulillah... Tapi dalam waktu-waktu penyakit sekarang ni... mama tetap berjaga-jaga... takut sangat Aqilah kena selsema ke demam ke batuk ke..memang takut... so langkah berjaga-jaga yang mama ambil... dok je kat umah... tak keluar kemana-mana... tapi tuhla orang kata... kalau nak kena walaupun tak kemana-mana kan.. tapi kita berusaha... selebihnya tuhan penentu segalanya... harap-harap kita semua terhindar dari perkara yang tak diingini...

8 comments:

rynn2506 said...

wah..byknye stok aiskrim dia kak....
peberet ehh..xpe la selagi x memudaratkan...

ikan emas said...

wei..
tu stok utk anak ke untuk mak budak??

..kawal la sikit..nanti cepat jatuh giginya n tak mau la tgk Qila terlebih sihat ms besar nanti !!

my little family said...

tu pasai kulit dia cantik..suka minum air 0. Anis pulak payah tul..dok pulun susu dia je..huhu aiskrim klu byk mcm tu alamat abah anis la yg selalu pulun..haha

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

wahhhhhhhhhhhhhhhhh eskim kaler2ful ;-)

lady D said...

huhuhu...nie klu eira dok umah mama aqilah mesti best..byk stok eskrim...

umi ameer said...

bagusnya aqilah...
ikut mama dia kottt?

~theha~ said...

cedapnyer aiskrim......mntk satu bole aqilah..???

eynda said...

Hannah pun ada stok eskrem...tapi dlm box yg besar...dia suka walls paddlepop kaler pelangi tu...dgn apa-apa brand janji perisa coklat :-)