Tuesday, December 01, 2009

~ Bil Elektrik Yang Pertama ~



Ini adalah bil elektrik yang pertama mama terima sejak berpindah ke rumah baru...
Jumlahnya RM81.70... bil bertarikh 15 Oktober - 15 November 2009... ini kira setengah bulanla... not bad la... kalau kat umah sewa dulu separuh bulan pun harus RM130.++.. harap-harap rumah baru ni... bil letrik jimat sikitla... sebab jarang-jarang on ekon bila malam.... so.. tunggu jekla next bil 2 minggu lagi... dan bil ini telah selamat di lunaskan semalam... huhuhuhu...bil elektrik pertama tu.. semangat nak membayarnya pun lain macam... ahaks....

15 comments:

MRS. K said...

bil lektrik kay rm6 jer... hehehe

PuteriSatu said...

kay ~ ya ke.. murah la tuh... syokla bil letrik murah..ahaks.. akak bil letrik tak lari la 100 atau 200... huhuhu...

shakeymirza said...

heheh..tersenyum simpul saya baca entry ni...

FIESYAH said...

kalo pakai akon tu biase lah...

kalo leh jimat g lagi sok nak g bayor ye kan!!!

PuteriSatu said...

syakeymirza ~ tersenyum simpul tu menyimpan seribu makna tuh...

fiesyah ~ tuhla kan.. pakai ekon mang gitu la..tak leh nak elak.. kena pepandai jimat ler nak bil letrik sikit..huhuhu..

Mak Su said...

yeah! yang penting, rumah sendiri :)

PuteriSatu said...

maksu ~ ye betulll.... sikit banyak pepandai la sendiri nak jimat kan maksu...huhuuh..

mama suri said...

wah leh tahan tu..
kena control lagi tu elektrik..
hehehe

PuteriSatu said...

mama suri ~ aha.. kena kontrol lagi kan... kena usaha jimat cermat sikit..huhuhu..

SUZIE APAI said...

Tahniah dh mausk umh baru... syok plak saya baca. Aura nk mausk umh baru dh ader ni...tgu tahun depan baru siap...

PuteriSatu said...

suzie ~ ya ke... akak doakan semoga segala nya dipermudahkan ye suzie...

iNa said...

betul..kire murah gak tu...

aNIe said...

Okaylah tu...kenangan tu...bill letrik pertama...hehehe

LiAnA said...

rumah ku penghuni 3 org je.. tp bil api rm150.. ekon bilik mlm dh start on.. sampai hby ckp kalau salji turun pun ekon tetap bukak gak keke..

alfa juliet said...

kalau ada aircond standard lah tu