Wednesday, December 02, 2009

~ Gambar Kelakar Aqilah ~



Ni masa kat kampung balik raya ri tu...U all panggil apa bangku yang Aqilah duduk tuh...Actually bangku tu Tokki Aqilah yang buat... masa kenduri kawin Cik Ngah Aqilah dulu.. Kira dah lama dah... buat tu untuk penanggah-penanggah yang nak buat kerja.. Actually kat kampung kitorang panggil `Ketapak' kelakar kan sebutan dia... wekekeke.. kat kedai pun leh dapat yang plastik bermacam kaler tuh... tapi kat kampung saje diorang buat sendiri guna kayu-kayu terbuang tuh kan... Dan balik raya baru ni tak tahu camana lah benda ni boleh ada kat dapur... dan buat Aqilah begitu tertarik sekali dengan benda alah ni... ke hulu ke hilir bawak... jap-jap tak tercongok dok atas benda tuh... tengok tv pun tak nak dok kat sofa dah.. nak dok atas tuh.. boleh?


Dengan kucing-kucing dia pun dia dudukkan atas benda tuh... kelakar tak kelakar... huhuuhu..

6 comments:

mummy_ayu said...

lama tak jengah cini..baca cerita backdated la ayu..makin bijak aqilah yer!!!dah besar la katakan..seronoknya pindah umah sendiri..cantik...!

mama suri said...

comel ketapak aqilah..
suri pinjam leh??
ktorg tak leh nak panggil 'bangku'
mesti panggil 'tempat duduk'...
hahaha

zh-ena said...

umah mak ena pun ader gak..klu kat umah mak ena, mak ena guna utk potong ayam..

FIESYAH said...

syah panggil bangku je kak!!!

nURmALa mAZLan said...

ooo..ketapak nama nyer

NJ said...

salam mama..lama x jenguk kat sini akak x bape sihat plak sehari 2 ni..dan bz gak pun..tgok gelagat aqilah mmg menghiburkan..dulu biasa panggil bangku jer tu..atau tempat ptg ayam..org kg mane beli papan pemotong tu kan..