Sunday, March 21, 2010

Brekfast Pancake.....

Pagi ni bangun agak awal... sebab Aqilah pun bangun awal.. so mama tak de masa nak fokus buat kerja umah... bila Aqilah dah bangun... buat kerja umah sambil-sambil bolehla... hari ni pulak hari Ahad.. so papa pun ada.. ringan sikit kerja mama... tapi biasalah bebudak... kejap-kejap... mamaaaaaaa.. mamaaaaaa... huhuhuh... Pagi ni mama cuma sempat masak pancake je.. dalam bahasa melayu... lempeng ye... huhuhu.... 1st time buat pancake guna kuali baru.. yang redem kat Giant tuh... alahai... sangat cantik.. dan sangat tak melekat ye puan-puan... korang tak payah letak minyak setitik pun... sangat cantik tak melekat... tengok ha...



Cantikkan... memang mama tak taruk minyak setitik pun nih... hish.. sangat seronok memasak pancake pagi nih... kejap je dah habis buat.. dapat la... 7 keping.. cukupla makan anak beranak...




Antara yang dah dimasak... cantik kan... ia puan-puan sangat cantik...



Adalah maveless bila dapat cicah dengan sambal sardin... pehtu buat nescafe panas... nikmatnyaaa... Aqilah pun sangat suka pancake nih... apapun pagi ni tak kuar satu sen duit untuk brekfast... alhamdulillah.... ahaks...

4 comments:

RaFFLeSiA MeRaH said...

ari2 ko wat pencake....leh dapat sebijik keter lagi kot...ahaks....

rynas said...

wah nampak menarik dan sedap. apa resipinyer ekk..guna tepung gandum jer kan..ahaks..tak penah buat lempeng lah..

rosmona said...

fuyyo..
mmg cantik kak..
lagi2 pakai kuali baru..heheh

rajin akk memasak ek..
semua nampak cam sedap jer..

gluppp.. telan air liur dari jauh je la saye...

Yunie said...

Sedapnyer... nk resepi