Monday, March 29, 2010

Kemas..Sepah...Kemas...Sepah... Kemas.. Sepah....

Bila cuti... kerja mama ialah... kemas rumah.. pehtu.. Aqilah sepahkan... mama kemas balik.. pehtu Aqilah sepahkan balik.. kemas balik.. sepah balik..kemas.. sepah.. kemas sepah.... itu ajelah kerjanya... Ada masa.. memang mama biarkan ajelah... tapi ada masa.. mama rasa sangat rimas bila biarkan rumah bersepah sepanjang hari... memang rimas... rasa macam serabut kepala otak...


Macam tongkang ranap.. bukan pecah lagi dah.. ini tongkang ranap terus... klu tak dibiarkan.. nanti dia buat benda yang bukan-bukan.. so... sukahatilah Aqilah... mama biarkan aje... dia dok main masak-masaklah.. sekolah-sekolahlah.. memacam.. bebudakkan... mama ngadap je pc... nanti dia panggil mama.. silah la makan mama... rasalah air milo Qilah buat tuk mama... hahahaha... dah menjadi anak dara dah anak mama kan.... Pehtu.. selalu dalam kul 2... Aqilah tido... masa tuh lah mama tertonggeng-tonggeng sampai sakit pinggang dok punggah dan kemas balik barang-barang mainan dia... dah kemas... lega rasa....



Daaaaaaaah... senang hati.... tapi pas dia bangun tido jap gi... dia akan punggah balik dan sepahkan balik.... uwaaaaaaaaaaaa..... tak jadi kerja lainlah dok ngadap mainan dia aje.. sampai ke malam dia tido malam baru boleh kemaskan balik... itu ajelah kerjanya bila mama cuti.... hahahahaha....

8 comments:

Mak Su said...

alamak! lotih! saba ya mama.... tunggu anak dah besar sikit, nanti boleh diminta tolong dah, hehehe (macam maksu)

:: HUSNA :: said...

kak, biasa la budak2. anak saya pon sama. tu yg saya tak bape gemar beli mainan yg kecik2.... jenuh nak mengutip...

alfa juliet said...

mama, saya pun menghadapi benda ni...jenuh ajar anak kemas balik barang menan, mereka ada mood kejap nak kemas kejap taknak..jadi apa sy buat..sy ugut nak buang menann kalau tak nak kemas...sy letak menan tu betul2 tepi tong sampah (nekad nak buang lah konon)..pas tu dia akan insaf...

CRAZYBEAUTIFUL88 said...

samalah ngan anak kita

Zue said...

sama la mcm myra&kyra ni..asyik buat sepah je..kalau dh bwk keluar mainan,mmg habis dituangnye..nk x nk layan je..hehehe...

LiAnA said...

hahha tu yg buat ku simpan mainan yg kecik2.. bg mainan yg besar je.. senang nk kemas :-p

HasneY said...

kakputeri, mmglah budak2 mcm tular,..anak2 has pun sama..mulut dah tk larat nak membebel...adui..penat tgk perangai diorang...

J@J@ / Bini The Rock said...

ehehehhe....
biasalah budak2...
mgkn saya pon akan berhadapan situasi mcm ni jgk akan dtg...

Kena ajar dia simpan brg & sayang barang sedari kecil..klu tak mmg penat la mama nya yg kena punggah semula masuk dlm bekas!