Tuesday, August 24, 2010

Pecal Adalah Menu Wajib Mama...



Masa mula-mula puasa dulu... memang dok teringat je kat kuah pecal yang Atok Aqilah selalu beli masa dok kat Ampang dulu... tapi kuah ajelah... cam sayur2 tu semua kita kena sediakan sendiri... Tapi sejak dok kat Nilai.. tak tahu nak cari pecal sedap kat mana... Ada sekali masa gi Pasar Ramadan kat Bangi... try la beli... aleeh.. tak sedap.. makan pun tak habis... Sekali.. memang dah rezeki kan... papa try beli pecal kat pakcik jual sate kat Pasar Ramadan Nilai... kebetulan memang dah kenal pakcik jual sate tu sebab selalu beli sate ngan dia kat kedai depan tuh... masa bulan puasa dia berniaga kat Pasar Ramadan pulak.. dan adalah pakcik ni jual Pecal... beli-beli.. memang sedap... start dari tu.. memang hari-hari mama beli pecal kat Pakcik nih... tak pernah tak habis... mama pulak tu yang habiskan sorang.. wekekeke.. sedap.. memang sedap... kuah dia.. aduhai... tedap ya amat... terasa-rasa keenakannya... petang ni confirm beli lagi... gegegege....

3 comments:

Zura said...

pecal mmg sedap...saya pun suke...

Norly Saliana a.k.a Sweetmama said...

noly ni nama jek org jawa, dan pecal tu makanan wajib org jawa.tp, noly xminat mkn pecal.lagi rela mkn ulam mentah dr mkn pecal.hehe

sedap ekk?mak salu gak buat, tp norly xusik pun sbb xbape suke

Angah said...

pecal ni hidangan wajib kat rumah masa raya. emak angah akan buat kuahnya tu dalam 10 kilo kacang tanah.