Sunday, October 10, 2010

Ada Lagi Yang Datang Beraya...

Hari ni kalau diikutkan plan awal nak ke kenduri kawin.. tapi memandangkan kesihatan mama yang kurang memuaskan... asyik bersin.. bersin... batuk.. sok sek sok sek... maka dibatalkan ajelah... tapi bila calun besan mama ni @ Shiem dari seminggu ke seminggu nak singgah kat rumah... so gagah-gagahkan jugaklah badan ni... memasak dengan air tangan sendiri... nak beli.. rasa macam tak berbaloi plak, orang datang jauh-jauh.. padahal tak jauh mana pun.. dari KL je.. tapi yerla.. rasa macam tak best je.. mesti nak jamu dengan masakan air tangan sendiri... alhamdulillah nasi ayam berjaya dihidangkan, walau dalam keadaan kelam kabut sikit... maklumla buat kerja sensorang, dengan anak kaco lagi, dengan badan tak berapa sihat lagi.. fuh.. betul-betul menduga betullah... sorylah Shiem.. sampai ko pun kena turun dapur sekali tolong hidang... kata besankan... mestilah saling tolong menolong ye tak... satu lagi yang kelakor... ko sampai anak aku turun dengan baju paling selekeh, buat malu kat bakal mak mertua betul lerrr.... ini semua salah papa dia ye... bukan salah aku... huhuhuhu... Tapi satu nak puji si Ajik anak ko tuh shiem... betul-betul ler baik dan berhemah... aku harap anak aku akan baik dah berhemah macam tu jugakla... semua barang Aqilah.. dia mintak izin dulu nak pegang... gudboy la cayang... boleh buat menantu.. gegegege... untuk Shiem.. maaf klu ada terkurang kat rumah aku ye.. maklumla... ko pempahamlah keadaan ibu yang mengandung macam aku ni kan.. tak larat nak buat seme keje... mana yang kurang tu ko abaikan.. dan jangan serik nak datang umah aku lagi yek... selepas makan diorang pun gerak...

Lepas setengah jam... mama selesai solat zohor... Kak pah (Ofismate mama) ngan husband dia pulak sampai... dalam satu jam gitu.. baru diorang gerak... ajak makan nasi ayam dah tak nak sebab diorang baru balik kenduri kawin...

Dalam pukul 3.00 gitu.. abang Mus ngan Kak tipah pulak sampai... huhuhuhu... abang ngan akak ni lama sikitlah kat rumah... setle solat Zohor bagai seme dulu.. pastu sembang-sembang... makan-makan bagai... 4.30 baru diorang gerak balik KL....

Alhamdulillah... tetamu balik dengan perut kenyang... tuan rumah pun senang hati... dalam keadaan macam ni... mama respect la jugak pada diri mama.. hahaha orang tak respect biar mama yang respect... dalam keadaan macam ni.. dengan batuk selsema lagi.. dengan Aqilah yang memacam ragam.. dapat gak terima tetamu kat rumah ni... klu ikutkan badan ni.. nak bembaring jek... dah la esok keje kan.. tapi tak perlah... orang kata tetamu tu kan rezeki... kena terima dengan hati terbuka... so pepetang macam ni... dah tak buat apa... rehat-rehatkan diri ajela... esok mahu kerja... kalau sambung MC lagi sehari.. aci tak..???? gegegegege... no no..no..no..no.. kerja terlalu banyak menunggu kat ofis tuh... kena gagahkan diri jugak g kerja esok... so selamat berpetang minggu untuk semua...

4 comments:

ainzuryn said...

emm..raya ada berapa hari lagi ek? selamat hari rayer..

Diarihatiku1976 said...

kelakar weh.. menantu ko baik..sopan santun.. anak ko.. peramah dan aktif giler... sesuaiiiiii

shiemz said...

Weh... thanks la... aku paham la weh.... aku dulu pun cmm tu.. sedap nasik ayam ngan puding gula hanguih hang tu.. hahah.. bertambah aku makan weh.... lenkali aku datang lagik yek.. bila hang nak dtg umah aku weh.. dtg la bawak mak hang dtg skali... ngan kakak kembo hang sklali dtg umah aku yek... klakar tul aqilah.. xpe la aunty shiem paham la aqilah comot2 sebab dok umah... tapi bila dah tukau baju kruung, comelnyer dier..... hahahha... Hadzeq tu mang gitu... semua benda dier nak mintak izin, tapi skali dier dah pegang.. org lain xleh nak pegang.. berebut plak... nasib baik aqilah baik kan.... hahahha.... nanti dtg umah mama shiemz k..bw swimming suit tau... heheh

http://www.shiemz.net/2010/10/aktiviti-101010.html

alfa juliet said...

kalaulah ilmu memasak mama leh masuk dlm memori sy ni kan senang