Tuesday, April 03, 2012

Kerenah Anak-Anak...

Kalau nak diceritakan gelagat dan kerenah anak-anak ni...Hari-hari pun tak habis... panjang berjela cerita-ceritanya... bila anak sorang.. mungkin kita akan rasa banyaknya kerenah.. tapi bila anak dah dua... double trouble kerenah yang nak kena kita tengok dan layan... Ada ke anak-anak yang tak banyak kerenah ye... maybe susah nak cari kot...

Cubaan nak kacau si kakak Aqilah... alwayss occay... always kacau!

Aqilah ngan Naufal punya kerenah berbeza-beza...
Mungkin Naufal masih kecil nak dibandingkan dengan Aqilah...
Tapi Naufal punya kerenah tersendiri... sweetttt je kerenah Naufal...
Salah satu.. suka panjat tangga... dan suka lompat dari katil ke bawah...
LOMPAT occay.. bukan turun.. lompat! dia ingat kaki tangan dia semua besi agaknya tak boleh patah... tapi kat lantai tu ada tilam la dia lompat... tapi budak2 baya Naufal tu manalah dia nak tahu bahaya kan... dia tahu seronok je dok lompat-lompat tuh.... automatik mama pun jadi tarzan..dok jerit2... lagi ko jerit.. lagi tu dia galak melompat!!

Nak kacau tu kacaulah kan...tapi kalau dah kaki dok atas keyboard tu.. memangla!!

Tapi si kakak ni ko kacaulah dia camana pun.. 
Dia tak marah pun kat adik...
Adik tu buatlah apapun kat kakak...
Kakak tak pernah balas.... walupun adik bagi penendang sekali...
Kakak still tak marah adik..stil tak pukul adik....
So sweetkan....

TAAAPIII....

Ha..kan dah ada tapi dah...! ngeee...
Tapi.. diorang ni memang hobi berebut barangla...
Memang berebutlah walupun ko belikan dua benda yang sama...
Tetaaaaaaaap nak berebut...
Sikakak.. semua barang dia punya...
Si Adik pun sama.. apa yang ada kat tangan kakak tuh...
Dia naaaaaaaaaak jugak..walupun kat tangan dia ada benda yg sama...
Kadang-kadang.. emm lantak koranglah nak berebut.. 
Dah berebut tu..confirm la kakak menang...
Si adik sekarang dah pandai mengadu....
Walupun tak reti bercakap....
Eemmm... aaaaaarrr... emmmm aarrr.. mengadu...
Kerenah anak-anak... cam tuh lah.... 
:)

6 comments:

♥cikmOt♥ said...

tu belum tambah lagi sorang tu kak...hehehe

Puteri Satu said...

huhuhu.. mot... nak tambah tu..tunggu dulu la mot.. klu ada rezeki waktu terdekat ni alhamdulillah..klu tak de.. tunggu la dulu..ngee

Uji said...

sindrom anak 2. ada org bgtau sy, nt dh anak 3, kita dh imune. hehehe...

Afne said...

ragam anak memacam kan kak. lg la klu jns gap cuma 2-3 tahun mmg diorg rapat. si adik tiru je apa akak/abg dia buat.

rindu lah suasana mcm ni huhu..

QA's ~ mamapapa said...

btulla anak2 nikn...anak saya yg kecik pn cmtu..blm pndai jalan @ cakap..tapi dh pndai nerbaguh & rebut barang :(

mummY daniSha said...

budak2 memang camtukan..kdg2 rase biar main taanpa mainan..x dela berebut hahaa..pening mama!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...