Wednesday, August 29, 2012

Cari Barang Lepas Raya


After raya... orang nak datang umah raya...
Satu apapun tak de apa nak masak kat umah kan...
So.. kenalah g mencari kat Giant... elok jek tak ramai orang...
Selalu kat Giant tu memang susah nak tengok orang tak de....
Doploh empat jam ramai giler orang.. walupun Tesco dah ada kat Putra Nilai tu..
Haish pelik betul dari ceruk mana diorang tu datang... huhuhu...
Naufal tido.. so kita tinggalkan dia kat umah dengan atok...
Bawak jeklah Aqilah sorang.... waah sangat baik wehhh...
Adik tak de.. elok je dia dok dalam tu tak turun2.. kalau ada adik..
Memang ada je idea dia nak ngajo adik buat benda bukan-bukan...
Lari2 tu perkara biasa dah bagi dia... takat panjat troli.. 
tayang2 kat adik dia boleh panjat troli pun perkara biasa dah....
Lari-lari.. pehtu brek2 ngan kaki lah apa la... kadang2 naik tergolek2 adik...
Dialah yang punya idea .. adik tu memang pak turutlah.. apa kakak buat...
itulah dia nak buat.... so Dapatlah beli apa yang patut dengan aman....
Anak-anak saya memang perangai dia tak sabar.. beli apa2 makanan... memang tak sempat bayo... dah bukak plastik dah... kadang2 tunjuk plastik jek kat cashier.. makanannya dah selamat masuk perut... 
Air pun cenggitu.. cam vitagen ke apa ke kan... kadang2 tinggak seketoi jek.. lain dah habis kena sedut... 
so tunjuk jekla kat cashier plastik... malu jugak kadang2.. tapi ah lantaklah... bukan kita tak bayo kan... tapi tuhla.. anak2 makan/minum sebelum bayo lah.. tapi rasanya tak per kot.... sebab kalau kita gi kedai makan pun... kita makan dulu baru bayo kan... hahahahhaa.. tak gitu???

4 comments:

~ yus ~ said...

hehe, dah habis dulu baru bayo ya kak...

anak2 yus dulu pun gitu, tapi kami tak ajar mereka buka sebelum bayar. Memang kami akan cakap kena bayar dulu, baru boleh makan, walau mereka mulanya macam tak sabar, tapi kami buat dekk je, tegah juga dari di buka. So, lama2 mereka faham, ke pasaraya mesti bayar dulu baru boleh buka.

Rasa kena ajar juga kot, takut sampai ke besar gitu, mana tahu, sebab dari kecik kita tak kisah....minta maaf kak kalau komen ni buat akak terasa pula. Ini pendapat yus saja...

Apa pun Selamat Hari Raya Aidilfitri, maaf zahir dan batin ya kak puteri....

eiz said...

ha..ha.. ingat kn anak2 sye sorg je yg mcm tu mkn dlu byr kndian..
rpe nye ade gak geng..
selamat hri rye kak..

fini zaini said...

ade gak kdg2 terguna pakai konsep mkn dlu baru bayar..nak2 klu roti kentang kt giant tu..kan panas2 depa xseal pn..apa lg lahap anak2 mkn trmsuk kdg fini pn lahap..eee..xelok kn...huhuhu

SyaNa said...

hahaa..sama la dgn iman tu
tp ikut mood dia gak
kalo dtg peel ngade dia tu, sebok suh bukak dan2 tu gak nk makan
xpe la kak, janji kite bayor kan..
bukan kite buang plastik tu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...