Thursday, September 13, 2012

Guru Sekolah Aqilah


Saya komen di fb Muadiba Balqis Aqilah....
Actually... Muadiba Balqis ni adalah guru sekolah Aqilah....
Dan mulai bulan September ni.... dia dah berhenti dari mengajar di Pasti Isbat Al-Imtiyaz..
Kerana menyambung pelajaran di USIM...
Tak tahu kenapa... airmata saya bergenang membaca komen yang dibalasnya...
Saya rasa sangat terharu... tak tahu kenapa...
Saya rasa Aqilah sangat bertuah mempunyai Muadiba sebaik Balqis...
Dia seorang Muadiba yang sangat humble.. soft spoken...
tinggi budi pekerti..sopan santun... dan nampak manja....
Itu yang saya kenal secara luaran...
Dan saya mulai rindukan senyuman manisnya setiapkali meninggalkan
Aqilah di sekolah... kerana setiap pagi... senyuman itulah yang buat saya sangat yakin dia 
seorang muadiba yang baik.... saya pulak yang rasa sedih kerana dia tidak 
lagi membimbing anak-anak di Pasti.... 
termasuk Aqilah.... 

(Gambar : cilok dari fb Muadiba Balqis)

Kenangan beliau bersama-sama Aqilah dan anak-anak Pasti Isbat Al-Imtiyaz...
Beliau memang sukakan budak-budak.... Aqilah terselit bertudung biru sambil jari buat peace... 
ketika aktiviti di Taman Permainan Desa Kasia.


Kenangan Aqilah bersama Muadiba Balqis semasa sambutan birthday Aqilah Mei lepas...
Januari - Ogos sudah cukup saya terhutang budi dengan beliau....
Jasanya melayani dan menjaga anak saya... tidak terbalas dengan harta setinggi gunung....
Hanya Allah swt yang mampu membalasnya....
Untukmu Balqis...
Akak doakan semoga Balqis berjaya dengan cemerlang di dunia dan di akhirat....insyaallah...




5 comments:

mummY daniSha said...

nampak muke balqis ni lembut je....teacher danisha pun lembut je..suke sgt dgn tecaher dia...tp taun dpn dah tukar teacher.....harap dpt teacher yg lembut2 jugak

fini zaini said...

tecer nabihah pn tukar2...sbb bila senior ade yg bkk tadika sndiri, pehtu yg muda2 kdg smbung blaja...

no need to reveal said...

saya pun kenal muaddibah ni pun pernah mengajar azzahra sempat masa pertandingan sajak ari tu hmmm

no need to reveal said...

saya pun kenal muaddibah ni pun pernah mengajar azzahra sempat masa pertandingan sajak ari tu hmmm

Orked said...

sedihkan kalu cikgu yg baik, mngajar ank kite...anak kite pn slalu bcerita tentang dia...dia nk tggalkan skolah..sedihnya...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...