Wednesday, September 26, 2012

Si Kakak Aqilah....



Si kakak Aqilah dah 2 hari tak ke sekolah...
Dari hari Ahad badan dah dedar2....
Bangun pagi isnin... dia mengadu sakit tekak...
Confirm nak batuk... so tak ke sekolah...
Pagi semalam pun sama.. batuk and selsema..
Alhamdulillah tak demam... tak ke sekolah jugak...
Hari ni... baru start ke sekolah...
Punyalah liat nak ke sekolah setelah dicutikan 4 hari...
Hai anak... semoga kamu membesar dengan sihat dan bijak ye nak....

Keletah anak-anak betul2 buat saya bahagia... dan tersenyum...

Aqilah : Mama.... Aqilah dah besar Aqilah nak jadi cikgu mama...
Mama : Ya ke... bagusnya... kena belajar rajin-rajin tau...
Aqilah : Baiklah mama...
Mama : Kenapa Aqilah nak jadi cikgu...
Aqilah : Sebab Aqilah nak ajar mama... nak ajar adik.. nak ajar Papa.. nak ajar atok...

Hahahaaha... boleh gitu? Apa-apa ajerlah nakk....




4 comments:

Mia Kassim said...

Salam singgah.....kalau sudi jenguklah ke http://shumie-dz.blogspot.com

Orked said...

kakak qila bgambar kt kete baru ye...:)

budak2 kan kak, kecik2 lg ad pandai..

2 orang anak saya aqilah dan alesya tu pulak, aqilah nk jd doktor gigi..alesya lak doktor jantung...

smoga cita2 anak2 kite tcapai ye kak..

Puteri Satu said...

mia - insyaallah akak jengok k...

orked - hik hik... itula pasal kan...insyaallah doa lebih2 sikit kan...

JIVEBUMZ said...

sesekali tgk anak akak nie dah macam anak dara..dulu kecek jer skg dah beso panjang!