Wednesday, October 10, 2012

Adam & Hawa


Saya sebenarnya dah baca citer ni mungkin beberapa tahun lepas... so.. memang ingatan kat jalan ceritanya cam ala-ala dah... hahaha.. ingatan saya memang tak berapa kuat... (bajet ko dah beranak 6 orang jek kan....) kih kih kih... selalu kembar saya je yang selalu beli novel2 ni.. dah beratus2 novel dia kat umah saya tu... jenuh cari tak jumpa dah novel Adam & Hawa ni.. saya tanya dia.. dia kata maybe tercicir kat umah MIL & FIL yang dia duduk sebelum dia duduk umah sendiri kat Bangi sekarang ni... habis sapa plak nak ke Sg Penchala sana nun g selongkar semata nak cari novel ni kan.. so biarkan jekla.. moh ler kita g beli kat kedai semula...

Pada awal episod memang saya tak layan sebab frust pilihan heroin dia tuh.. ha hahaha.. saya pun terkena bahang tak suka heroin tuh... so saya merajukkan diri... tak nak tengok... bila dah kiri kanan atas bawah seme dok citer Adam & Hawa.. saya pun terpengaruh.. hek eleh.. selama mana ler ko nak merajuk pasal heroin tu kan.. ahak... so satu malam.. anak-anak pun kebetulan tido lewat... saya pun jeling2 la kat tv citer tuh... dah memang ko nak sangatkan tengok si Aaron tu berlaku... tapi ko eksyen sebab heroin bukan pilihan ko kan... alih2... tertekanlah button `record' tu... dah tu.. dah ko tekan button tu.. dah tentu dia automatik semua episod dia record... so bila dah tekan button rekod tu.. habis kat situ jekla. takat jeling tengok si heroin tu berdoa.. cam kejung je lakonan dia (hahaha.. dah tak suka kan.. ada jekla nak komplen..hik hik..

Nak dijadikan cerita.. sebenarnya saya dah lupa saya ada rekod Adam dan Hawa ni.. satu hari saya cuti.. dok umah...sebab Naufal demam... Naufal tido.. saya godek2 tengok apa yang saya rekod.. tertengok dah berderet2 episod adam dan hawa tu kat folder recorded tu.... hahaha.. saya bantai tengok dari pagi sampai ke tengahari... anak balik sekolah pun saya dah lupa nak ambik.. kih kih kih.. berlagak kan tak suka heroin dia... overall okeylah kot Nadia Nissa tu.. cuma rupa dia kureng sikitlah nak dibandingkan dengan heroin2 yang cantik lawa yang ada tuh.. tapi oklah kot... dia pandai meng`ekspresikan' airmuka dia... dan sejak itu... sayapun follow jekla citer ni... dah alang2 Aaron Aziz yang berlakun kan.. tapi klu bukan Aaron yang berlakun korang rasa citer ni ramai yang follow tak...? rasanya tak ramai kot... hik hik....

Dan bila saya baca novel Adam & Hawa ni.. memang watak Adam Mukhriz Gellespie ni saya cuba bayangkan Aaron Aziz lah... tapi bila dia selalu gambarkan Adam Mukhriz tu mirip lelaki inggeris... berambut perang.. dan kulit putih kemerahan... oh ..saya memang tak dapat nak terima kenyataan yang watan Adam Mukhriz tu mirip lelaki inggeris.. sebab Aaron yang kita kenal.. memang rupa melayu tulen.. rambut hitam...dan kulit Aaron tak de lah putih kemerahan... oh itu bukan Aaron Aziz... so saya jadi confuse disitu.. tapi saya tetap cuba bayangkan Aaron jugakla... hahahaha....

Sekarang kat tv malam tadi episod 26 sudahpun kita saksikan... (tapi saya belum tengok.. sebab malam tadi saya tunggu anak2 saya tido kat atas.. tetiba dalam pukul 10.40 saya nak turun.. mak saya tengah layan citer Korea..) so tak perla... saya boleh tengok bebila saya nak tengok.. hik hik....

Cuma episod masa diorang berada di tanah suci... saya dengan mak saya (hahaha mak saya pun layan sebenarnya ye...) kitorang macam tak berapa setuju... dan rasa tak manis Adam dan Hawa bertekak... sampaikan pak2 arab tertoleh2 tengok diorang gaduh... sepatutnya diorang fokus untuk beribadat ...tapi diorang sebok untuk menyelesaikan masalah rumahtangga diorang plak kat sana... aksi pujuk memujuk.. Hawa tengking adam sebagai suami.. dan episod di tanah suci juga menunjukkan Hawa cuba menipu mengatakan dia dah ada orang lain.. padahal tak de hitam putih pun hubungan dia dengan JOhan... boleh plak siap cakap `Ain Benci Adam' kat tanah suci tu deekk.. tak baik benci-benci kat orang... nanti tak memasal ko sayang separuh nyawa nanti..hik hik.... so macam tak berapa manis di tanah suci sepatutnya kita lebih fokus pada amal ibadat.. tapi ini tidak... eh-eh sukati dioranglah kan.. diorang punya cerita.. saya sebok2 ape hal...?? hahaha.. itu cuma pendapat saya sajelah... kalu di ubah sedikit mengikut kesesuaian apa salahnyakan.. pospone kan adegan gaduh tu... bila diorang tiba kat Malaysia itu lebih elok rasanya.... tapi memang ikut novel adegan tu diorang kat Mekah.. so tak leh kata apa... huhuhu...

So Korang semua camner layan tak Adam & Hawa???

Note : Teringkat kata-kata Aqilah "Mama.. pompuan tu pakai tudung lagi cantik dari tak pakai tudung kan mama...." eh anak saya pun dah pandai menilai rupanya....



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...