Wednesday, March 06, 2013

Daftar Tahun 1 (2014) - Aqilah Najla

Dari last year dok menimbang tara...nak sekolahkan Aqilah sekolah mana...
Dekat Putra Nilai ni.. cuma ada 3 sekolah jek dalam kepala...
1 - Sek. Keb. Taman Cempaka
2 - Sek. Keb. Taman Semarak
3 - Sek. Keb. Desa Jasmin

Disebabkan Acacia Park Desa Jati masih belum ada sekolah...
So terpaksa pilih ketiga-tiga sekolah di atas...
Pening jugak... tanya jiran sana sini.. diorang ada hantar anak 
ke sekolah Jasmin dan Cempaka.. dan Ada jugak hantar Semarak...
Pada mulanya hajat di hati nak hantar sekitar Putrajaya...
Tapi memandangkan... Putra Nilai - Putrajaya ambik masalah 30 - 40 minit jugak perjalanan... 
Saya rasa... better cari sekolah dekat rumah... bayangkan nak ke sekolah kena bangun awal...
Dan balik takut sampai rumah dah malam... takut Aqilah penat travel jejauh...
Nanti malam nak kena buat homework... esok pagi nak bangun pepagi...
Alahai.. kesian sungguhla...
So jalan terbaik pilih sekolah dekat rumah...
Sekurang-kurangnya in case emergency bolehlah jugak sesekali mintak tolong jenjirankan...
Saya jenis kalau boleh memanglah tak nak susahkan sesiapa..
Susah senang hantar/ambik anak sekolah biar diri saya dan papa diorang je...
Tapi klu dah emergency sangat... barulah mintak tolong jiran tetangga kan...
Sek.Keb.Taman Cempaka... saya rasa agak jauh dari rumah... dan kena lalu jalan macam ada hutan-hutan sikit...ooohh sangat scary saya rasa.. saya kan penakut... yerla pepagi kita nak hantar anak... matahari pun belum munculkan... so agak gelap sikit.... dan simpang dia agak merbahaya sikit....
Jadi saya rasa... Sek Keb Cempaka bukan pilihan yang tepat...
Sek Keb Desa Jasmin.. saya tak tahu kat mana.. hahaha...
Dan saya rasa...memang agak jauh jugak sama dengan Desa Cempaka tuh...
Tak familiar... mungkin saya tak biasa kot....
Dan bila husband bawak ke Sek.Keb.Semarak...
Oh saya rasa.. inilah sekolah yang sesuai untuk anak saya...


Tak jauh je dari rumah tak sampai 15 minit kot...
Jalan dia pun ok.. jalan bandar...dan yang penting jalan dia saya biasa...
Petrol Pam dekat.. bank dekat.. semua dekat... dan jalan dia tak scary occay..
Cuma satu simpang je dari jalan besar... agak strategik...
Dengan rasa berdebar somi isteri.. hahaha bajet macam nak register anak masuk `U'..
kih kih kih... Terus jumpa guard... and guard sangat peramah dan murah senyuman...
Kami terus ke office.. untuk urusan pendaftaran....
Alhamdulillah jugak.. tak de parent yang mendaftar.. dan kami dilayan dengan mesra....
Tak sampai 30 minit dah setle semua... klu dah isi borang siap2 kat rumah maybe tak sampai 15 minit dah setle agaknyer..

Uuntuk info sesiapa nak register anak ke sekolah perlu membawa dokumen seperti di bawah:-

1 - Surat Beranak (Asal dan Salinan)
2 - Kad Pengenalan Ibu dan Bapa (Asal dan Salinan)
3 - Sijil/Kad Kawin (Asal dan Salinan)
4 - Bil Api/Air/Astro (Asal dan Salinan)

Pastu isi borang sikit kat offis sekolah... and settle.. apa-apa hal diorang akan hubungi kita semula.


Dalam perjalanan balik... terserempak guru kat sekolah ni.. siap bagi salam lagi...
Oh memang semua sekolah macam ni agaknyer kan... sebab dah lama tinggalkan alam persekolahan..
Ngeh ngeh ngeh... 

Gambar ehsan dari Web Sek.Keb.Taman Semarak 

Dan saya tengok tempat perhimpunan diorang pun redup dan teduh...
So tak risau anak-anak dok berpanas pepagi time perhimpunan...

Gambar ehsan dari Web Sek.Keb.Taman Semarak 

Gambar atas tu time raya rasanya... saya cilok dari web sekolah...
Apapun.. saya harap... Aqilah Najla akan diterangkan hatinya..
Untuk menimba ilmunya di sini.. di sekolah ini.. insyaallah....

Note : So korang camana? Dah register anak ke sekolah ke? Untuk anak yang lahir tahun 2007 tahun ini last untuk pendaftaran yer.. selalu bulan Mac ni semua sekolah open untuk pendaftaran. :)



3 comments:

finizaini said...

kalau selangor dftar online..dr thn lps msa ank umor 5y..

sW33tdARLiNG said...

memang dilema nak antar anak sekolah kan.. ini zulfan tahun dpn dah darjah 1, kami masih duk fikir2, nak antar yg dekat keje papa dia atau pun dekat dgn rumah (maknanya amy ler kena bertanggungjawab ambil dia sekolah)

Irfa said...

sikecik je belom daftar
baru 3 tahun..awal lagi kot
hihi