Tuesday, March 10, 2015

Oh Anakku....

Situasi Dalam Bilik Depan PC.... kakak tengah main game...
Adik tengah kacau kakak (Itu adalah rutin...)

Kakak Aqilah : Adik.. adik jangan kacau kakak... esok kakak nak sekolah.. walaupun kakak sakit tengah nih dik....
Adik : ... (tetap dengan aktiviti mengacau... ah dia peduli apa kan...)...
Kakak Aqilah : Adiiiikkk... kan kakak kata jangan kacau kakak... kakak ni sakit tekak tau... tapi esok kakak tetap nak g sekolah sebab kakak nak gembirakan hati mama dan papa...

Gulp!!!.... oh anakku....
Kenapa kamu sgt comel...
Kenapa kamu sgt sweet mcm gula...


Mama sayang kamu Aqilah Najla sampai akhir hayat mama...
Lately ni Aqilah kurang sihat... tonsil....
Berapa hari tak ke sekolah...
Alhamdulillah dah makin sihat....
Aqilah jenis budak yang pemakan...
Saya bekalkan dia RM6 satu hari utk belanja di sekolah...
Sebab lunch Pakcik Lan (Jiran yang selalu ambik Aqilah dari sekolah) tu bawakkan makan tengahari... so tengahari dia tak perlu beli makan utk lunch.... tapi cuma 3 kali seminggu sahaja ada kelas KAFA... Isnin, Selasa dan Khamis sahaja.... Jumaat petang Aqilah saya hantar tuition utk KAFA.... so hanya hari Rabu sahajalah Aqilah balik ke rumah tengahari after sekolah....
Penatnya jadi kamu anakku... sebab tu saya selalu pesan... sekarang kamu kena fikirkan belajar sahaja... benda2 lain tak perlu kamu fikir.... Aqilah belajar... Aqilah akan gembirakan hati mama... bila Aqilah gembirakan hati mama... Aqilah dapat pahala besar.... oh sebab tu dia kata dia nak g sekolah sebab nak gembirakan mama.... emmm....





2 comments:

shiemz said...

Rindu sama aqilah n aqil... rindu sama hang..lama x jumpa kan....

Che Ta said...

alahai.. rasa bersalah pulak, saya bg duit belanja anak2 sorg 3 ringgit utk sekolah kafa, 3 ringgit utk sekolah petang. dah pesan air minum bekal sebab tatau air sirap kat sekolah tu ok ke tak..
asal nk naik elaun harian je mula la jumpa mcm2 mainan la tanah liat la apala..tu yg yg tanak bg lebih..
tp kesian la pulak huhu