Wednesday, August 03, 2016

Lemang Periuk Kera

Korang pernah rasa lemang periuk kera tak....??
Mesti ramai yg tak pernah rasa kan...
Seumur hidup Saya sendiri pun tak pernah tahu wujudnya lemang ni...
Ingat wujud dalam cerita Upin Ipin jek... heheheh...
Kebetulan ahad lepas ada sedara sebelah mak singgah rumah...
Beraya dan ziarah mak saya yg baru lepas operation tangan dua minggu lepas...
Diorang kalau datang... sentiasa ada je buah tangan yg dibawa....
So hari tu dia bawah lemang periuk kera ni... rupanya memang dia ambik tempahan...
Baru tahu wujudnya lemang nih....


Inilah rupa lemang periuk kera tu...cara buat dia sama jugak mcm buat lemang.. cuma kena kukusla...
Camana nak bakar kan.. hangus plak periuk kera tu nanti ye tak..hehehhe...
Rasa dia tetap mcm lemang jugakla... cuma tak de lah rasa daun pisang tuh....
Itu lah bezanya... ramai katanya yang order dan sukakan lemang nih....
Yerlah masing2 macam2 taste kan... dah selalu sangat lemang buluh...
Maybe nak try plak lemang periuk kera.... cantik plak tengok pulut dok dalam bunga gini...
Hehehehhee.e....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...