Sunday, November 23, 2008

~ Memasaknya Laksa - Part 2 ~

Hari tu kan...mama pernah memasak laksa adoi..tak tahu naper..tekak ni asyik teringin je nak makan laksa...tapi tak nak yang dibeli...nak yang dibuat sendiri...kan 2-3 minggu ni hantu rajin dah merasukkan...hiks...so...kelmarin...mama pun gigih la gi beli barang nak masak laksa...adoi..sedapnye u all laksa buat sendiri ni kan...maklumla...sukatan ikut sukahati...lagi banyak ikan..kan lagi best..n then leh beli ikan fresh2 kat pasar malam...adoi...nikmatnye...manis je rasa...

Memandangkan kt umah ni line tenet cam siput...mama tak leh nak upload gambar satu-persatu...so mama combined kan ajela gambar laksa ni...enjoyla ngan gambar laksa nih...hiks...

18 comments:

shabaneeny said...

mm...yummy... cam nak mkn laksala plak...

nono said...

salam,

alahai...menitik dah nie air liur...huhuhu

azreen said...

kak....terliur ok...sedap ek kak kalau masak sendiri...tp kalau tak pandai mcm mana nak buat tuh? hehehe.....

edrina said...

adoii kak sedapnyer... buat sendiri best kan...dapat makan ulang2..pagi laksa..tengahari laksa..malam laksa.. oh nikmatnya..ekkee...ed ni hantu laksa tau..

lupakanje said...

klu mee laksa tu buat sendiri lagi best...huhu...mebelles habih..
Errr....anak acik salu marah biler acik cakap camni...!! Cakap je...tpi tk pnah buat sindri pun..hahahah

ida81 said...

sedapnye kak laksa tu..terliur saya tgk..kalau saya buat laksa mesti tak cukup bhn iaitu bunga kantan..huhu...

lindosh said...

smalam pi kenduri dorang jamu laKSA hehe

aNnA_jaN said...

tu favorite hubby...tapikan...saya tak penah buat...hiks...sbb tak pandai...lagipun hubby galakkan beli sajork..sbb yg nk makan kami berdua sajork...kehkeh...tapi nk kena cuba buat gak nih...

KV said...

rajin nya mama qilah. Ish..terliuar laksa la pulak.

dakgilachoc a.k.a nani said...

kakkkkk sedapnyaaaaaaaaaa..lainkali kalau buat lagi jemputlah kita eh...satu piuk leh kita abiskan...hehehehe..*dgn muka x malunya*

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

wat den terliur jek laa

lieya_latif said...

ERMM SEDAPNYEEEE....terliur tgk laksa pagi2 ni...lieya pun suke gak laksa lagi2 kalo bubuh telur rebus banyak he he hehe

CuTeMiUt78 said...

nak sikit... pos sini erk..

CuTeMiUt78 said...

ha'ah kan,... laksa ni.. lebih byk ikannya.. lebih sedap.. klu masak sendiri.. memang puas makan kan.. yelah .. blh makan ulang.. pastu.. citarasa kita sendiri.. klu beli ntah cam pe2.. je la kan rasanya

haJa*darLingZ said...

adoiiii...trliur le.ni yg kena mntk resepi nih...

nizza-abira said...

mmmm...sodapnya...
samalah kita ni kak.
peminat laksa.
pantang nampak. sedap ke tidak
lain citer. tp kalo wat sendiri
ni puas ati, leh mkn banyak kali & kelazatannya tak tercapai dek akal.
kuahnya lak, makin kita panaskan makin sedap. :)

azura said...

laksa memang kegemaran saya kak...sedap tu

nuarliesya said...

cam ner nie kak air liur dah menitik2 nie..baik kat pos ke sini sikit..